اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار به صندوق توسعه بیمه کشاورزی

الماسی از اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار به صندوق توسعه بیمه کشاورزی خبر داد و گفت: دولت عزمش را جزم کرده تا با پوشش بیمه‌ای بیشتر و تامین اعتبارات حوادث در درون این صندوق بتواند زمینه های لازم برای توسعه این بیمه را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مسعود الماسی» در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی که امروز(دوشنبه، 8شهریور) در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی گیلان برگزار شد، با تبریک هفته دولت و روز کارمند اظهار امیدواری کرد: هر کدام از کارمندان این مرز و بوم حسب وظایفی که دارید، بتوانند در محیط کار و شرایط محوله تاثیر گذار باشید.



رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه در شرایطی به وظایف کاری خود ادامه می دهیم که بیماری کرونا همه ما و عوامل دست اندرکار را تحت شعاع خود قرار داده است اما ایمنی همکاران اصل اولی است که بایستی حتما به آن توجه کنیم.



وی رعایت پروتکل ها، زمینه برای واکسیناسیون و استفاده از همکاران به نحوی که بتوانند در شرایط مطلوب خدمتگزاری خود را داشته باشند ضروری دانست و افزود: اما همه اینها در مجموعه کار ما تاثیرگذار خواهد بود و بدون تردید ما یکسال و نیم گذشته را تحت همین شرایط گذراندیم.



الماسی ضمن قدردانی از مدیرانی که در جلسات «ستاد بیمه» با ارایه گزارش ها و رهنمودهای خود حضور می یابند، تصریح کرد: پیش‌ بینی‌های لازمی که در حوزه هواشناسی انجام می گیرد و با توصیه هایی که اتفاق می‌افتد و همراهی هایی که وجود دارد مانع بسیاری از خسارت هایی می شود که می تواند به صورت بالقوه در این استان اتفاق بیفتد اما جلوی آن گرفته می شود.



الماسی همچنین در ادامه با بیان اینکه بخشی از اعتبار صندوق مربوط به توسعه بیمه کشاورزی از طریق ستاد حوادث تامین می شود اظهار کرد: این خبر موید آن بخش است که ما دیگر نباید انتظار داشته باشیم که در حوادث دولت  اعتبار مستقیمی برای جبران بگذارد.



وی بیان کرد: به تدریج این موضوع سمت و سو برای تقویت صندوق بیمه پیدا می کند و می طلبد که ما همچنان برای توسعه پوشش های بیمه‌ای تمام توان و انرژی خود را مصروف کنیم.



الماسی با بیان اینکه رضایتمندی مطلوبی در بین کشاورزان و مسئولین بیمه از روندی که در حال اتفاق است وجود ندارد، گفت: این رضایتمندی نسبی است، و ما همچنان که در مسیر توسعه بطنی بیمه قدم بر می داریم گاهی اوقات نیز به نقاطی می رسیم که باید بگوییم در سکون کامل هستیم.



وی با تاکید بر اینکه این وضعیت مطلوب نیست گفت: رسالت و وظیفه ما در ستاد بیمه و در گروه های فرعی رسیدگی به همین موضوعات است و ما انتظار داریم کارگروه‌های فرعی با شدت بیشتری در ارتباط با موضوعاتی که مبتلابه آن هستیم و سالیانه می تواند جزو مولفه‌های کاملاً متغیر باشد با واکنش بهتر و بیشتری پا به میدان بگذارند.



وی با اشاره به اینکه ما مرتباً در بخش افزایش هزینه‌های تولید با تغییرات مواجه هستیم، گفت: چگونه می شود هزینه های تولید یک هکتار شالی که روز به روز تغییر می کند اما تعرفه بیمه و میزان پرداخت های ما در قبال خسارت‌های وارده ثابت بماند!؟.



الماسی اذعان کرد: این وظیفه کارگروه های فرعی است که با بررسی وضعیت روز بتوانند زمینه‌های لازم برای این مسئله را فراهم کنند، لذا انتظار دارم کارگروه‌های فرعی به مراتب بیش از ستاد مرکزی و اصلی بیمه، جلسات خودشان را برقرار کرده و نتایج را منعکس کنند.



وی در ادامه از اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار به صندوق توسعه بیمه کشاورزی خبر داد و گفت: این امر نمایانگر این است که دولت عزمش را جزم کرده تا با پوشش بیمه‌ای بیشتر و با تامین اعتبارات حوادث در درون این صندوق بتواند زمینه های لازم برای توسعه این بیمه را داشته باشد.

 


الماسی در ادامه اضافه کرد: با مجموع اعداد و ارقامی که در این جلسه ارایه شد، در خوشبینانه ترین شرایط، بیش از 15 درصد حوزه کشاورزی استان تحت پوشش بیمه نیست و بنظر می رسد این رقم مطلوبی برای اینکه بتوانیم برای عملکرد و دستاورد فعالیت های خود به آن افتخار کنیم، نیست، لذا مبنا را بر این قرار دهیم که با یک جهش مناسب در این وضعیت اقدام کنیم.



وی از بیمه کشاورزی خواست تا وضعیت استان گیلان با استانهای دیگر مورد مقایسه قرار بگیرد تا مشخص شود رشد یا پسرفت ها در یک دهه گذشته چقدر بوده است.



الماسی اذعان کرد: حداقل تا یک دهه گذشته 80 هزار هکتار شالیزارهای استان تحت پوشش بیمه بودند و امروز به نصف تقلیل پیدا کرده است.



وی گفت: باید ببینیم این وضعیت مبتلابه همه استان‌ها است یا ما در گیلان شرایط خاصی داریم که عدم استقبال حاکم شده است.



الماسی اظهار کرد: این موضوع به ما کمک خواهد کرد که در تصمیمات بعدی که خواهیم داشت زمینه را برای اطلاعات درست و دقیق دنبال کنیم.



 وی با تاکید بر تلاش برای فراهم کردن زمینه های لازم برای تغییر مثبت در استان خاطر نشان کرد: بروز کردن مباحث مربوط به تورم در تولید کاملا می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد.



الماسی تاکید کرد: اگر امروز یک هکتار برنج خسارت ببیند دیگر به اندازه سال گذشته نمی توانیم انتظار داشته باشیم برای جبران خسارت دوباره همان عدد پرداخت شود.

کد خبر 1089820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha