نشر ارزش های دفاع مقدس در راستای حفظ نظام مقدس اسلامی است

معتمدی با اشاره به ارسال آثارفعالان حوزه فضای مجازی لرستان به جشنواره ملی فضای مجازی، گفت: حفظ، نگهداری و نشر ارزش های دفاع مقدس مهم ترین گام در راستای مقابله با توطئه های دشمنان وحفظ نظام مقدس اسلامی است.

«مهدیه معتمدی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با بیان اینکه دفاع مقدس همچنان ادامه داد، اظهار داشت: کشور ما از زمان دفاع مقدس تاکنون  و پس از جنگ نظامی در عرصه های مختلف  و اقتصادی در حال دفاع در برابر توطئه های دشمنان است.

 

معاون فضای مجازی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان، افزود: در این شرایط وظیفه ما نگهداری و حفظ این دستاوردها در راستای حفظ نظام مقدس اسلامی است.

 

جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس در عرصه مجازی برگزار می شود

 

وی با اشاره به برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس درعرصه فضای مجازی  فعالیت در پیام رسان های اجتماعی و بومی، بیان کرد: مهم ترین برنامه امسال جشنواره ملی  فعالان دفاع مقدس در عرصه فضای مجازی است.

 

معتمدی با بیان اینکه این جشنواره ملی به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار می شود، ادامه داد: این جشنواره از تیر ماه آغاز به کار کرده و تا پایان شهریورماه جاری واوایل هفته دفاع مقدس ادامه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: محورهای این جشنواره شامل پایگاه های اطلاع رسانی و خبری، شبکه های اجتماعی  پیام رسان ها، نرم افزارهای کاربردی، هنرها و سرگرمی های دیجیتال و بخش آزاداست.

 

معتمدی  با بیان اینکه محورهای جشنواره حول دفاع مقدس برگزار می شوند، ابراز کرد: 12 هدف  شاخص برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد:تببین، انعکاس، ترویج ارزش های فرهنگ غنی دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، اندیشه پروری، معرفت افزایی و معیارهایی که در فضای مجازی برای دفاع مقدس و مقاومت و راهکاری گسترش آن از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

معتمدی ادامه داد: انتقال آرمان های ارزشی و بینش های دفاع مقدس و مقاومت برای نسل های آینده در قالب های جدید و نو، جلب مشارکت نهادها و فعال های فرهنگی برای  مشارکت و فعالیت در فضای مجازی با حیطه دفاع مقدس و استفاده از ابزار های نوین برای منتشر مفاهیم دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

وی افزود: شناسایی فعالان عرصه دفاع مقدس و استفاده از این فعالان در شبکه سازی های مورد نظر و ایجاد زیرساخت مناسب و حمایت از فعالان این عرصه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

معاون فضای مجازی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان ادامه داد: تهیه بانک اطلاعاتی از فعالان عرصه دفاع مقدس و تلاش برای نخبه پروری در عرصه های مختلف از دیگر اهداف این جشنواره ملی است.

 

وی ادامه داد: به حمد الله  آثار خوبی از استان لرستان برای مشارکت در این جشنواره جمع آوری و ارسال شده است و امید می رود در آینده هم آثار بیشتری جمع آوری و تا هفته دفاع مقدس به این جشنواره ارسال شود.

 

معتمدی با اشاره به اینکه این جشنواره در سال های گذشته هم برگزار شده است، خاطرنشان کرد: فعالان فضای مجازی استان لرستان در این جشنواره درخشش های خوبی داشته اند و در قسمت های مختلف نرم افزارهای  چون نرم افزار خط شکن شهید ذوالفقار، حماسه شهید مدافع حرم، مستند ما تا ابد سرباز هستیم، نقاشی دیجیتال و.... در سال های گذشته موفق به کسب مقام کشوری شدند.

 

جشنواره استانی فعالان دفاع مقدس در عرصه مجازی برگزار می شود

 

وی افزود: در هفته دفاع مقدس همچنین جشنواره فضای مجازی استان به همت بنیاد حفظ آثار استان لرستان با همکاری و مشار کت نهادها و دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

 

معتمدی با اشاره به انتخاب و معرفی آثار برگزیده این جشنواره استانی و اهدایی ویژه به صاحبان آثار، اظهار کرد: آثار جمع آوری شده به بخش کشوری جشنواره فضای مجازی ارسال می شوند.

 

وی ابراز کرد: این جشنواره در قسمت های شامل موشن گرافیک، عکس نوشته، اینفوگرافیک و دلنوشته های شهدایی برگزار می شود.

 

معاون فضای مجازی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان افزود: فضای مجازی، فرصتی بزرگ است که باید از این فرصت در راستای ترویج و نهادینه سازی ارزش های چون فرهنگ ایثار و شهادت، حماسه  جهاد، فرهنگ و هنر، دفاع و امنیت و دفاع مقدس بهره گرفته شود و این ارزش ها به نسل جوان و نوجوان و نسل آینده منتقل شود.

کد خبر 1089826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha