جمع آوری بیش از ۳۸ میلیارد تومان کمک مردمی از مراکز نیکوکاری

صفری با اشاره به فعالیت ۱۴۳ مرکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد از جمع آوری و توزیع بیش از ۳۸ میلیارد تومان کمک‌ مردمی توسط این مراکز در پنج ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 143مرکز نیکوکاری در استان زنجان تحت نظارت کمیته امداد امام خمینی (ره) برای نیازمندان و جامعه هدف این نهاد خدمات ارائه می‌دهند که 30 مرکز از این مراکز به صورت تخصصی در زمینه های مختلف در راستای توانمند سازی خانواده های تحت حمایت فعالیت می کنند.

 

هدایت صفری ادامه داد: راهبرد اصلی کمیته امداد بهره‌گیری از توان مردم با هدف ارائه خدمات مؤثر، هدفمند و اثربخش برای توانمندسازی جامعه هدف از طریق توان مراکز نیکوکاری می‌باشد .

 

وی ایجاد مراکز نیکوکاری را از اقدامات مهم و اثربخش کمیته امداد استان عنوان کرد و افزود: این مراکز در مساجد  و دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود که یکی از مهم‌ترین نکات در ارتباط با فعالیت این مراکز مدیریت آن توسط مردم است به‌طوری‌که جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع آن به‌صورت کامل توسط خود آن‌ها با رعایت کرامت انسانی انجام می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد تصریح کرد: مراکز نیکوکاری استان در 5ماهه سال جاری خدمات ارزشمندی برای جامعه هدف وسایر اقشار آسیب پذیر ارائه دادند که از نظر ریالی بیش از 38 میلیارد تومان کمک های نقدی وکالایی  در قالب بسته های معیشتی ،غذای گرم وبسته های بهداشتی جمع آوری و توزیع کرده اند .

 

صفری با اشاره به کارکردهای خوب مراکز نیکوکاری در حوزه رسیدگی به خانواده‌های تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند، گفت: رویکرد کمیته امداد در ایجاد مراکز نیکوکاری به سمت ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی وهدفمند است تا بتواند از طریق ارتقاء این مرکز به سمت مراکز تخصصی در توانمندی خانواده های تحت حمایت قدم های اثر بخش برداشته و ضمن رفع  مشکلات نیازمندان، زمینه همدلی و احیای مسئولیت‌های اجتماعی در جامعه را فراهم آورد.

 

به گفته وی، تاکنون 30 مرکز به صورت تخصصی در استان زنجان در زمینه های اشتغال، فرهنگی و تحصیلی، مسکن، مددکاری، کارآفرینی، مشاوره و ایتام فعالیت می کنند.

کد خبر 1089844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha