پیش بینی های وزارت جهاد برای مقابله با کرونا در اربعین/روند واكسيناسيون قطعه سازان به خوبي در حال انجام است

پیش بینی های وزارت جهاد برای مقابله با کرونا در اربعین، هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۳ هزار تومان رسید، ظرفیت طبیعی خوبی در کشاورزی داریم، روند واكسيناسيون قطعه سازان به خوبي در حال انجام است برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه 9 شهریور شبستان به شرح زیر است:
 
 
رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه سوخت کشور با برنامه «صبح و گفتگو» در مورد خرابی کارتخوان های جایگاه سوخت مصاحبه تلفنی کرد.

وی در مورد ورود کارتخوان ها به جایگاه سوخت گفت: بیشتر خرابی ها مربوط به از کار افتادن نازل سوخت با خرابی کارتهاست و منجر به معطلی مردم و صفهای طولانی می شود.

سخنگوی صنف جایگاه سوخت کشور با بیان اینکه خرابی ها و زمان تعمیر و تعویض آن از حالت نرمال خارج شده اظهار کرد: در هشت سال گذشته در این حوزه اعتقادی به استفاده از فناوری بومی نبوده و این تجهیزات وارداتی به پشتیانی نیاز دارد و با توجه به تحریم ها پشتیبانی و خدمات با مشکل مواجه است و همچنین دوباره به سرعت خراب می شود.

نواز در رادیو گفت و گو ضمن اشاره به مستهلک شدن این کارتخوان ها بیان کرد: زیرساخت کیف پول الکترونیک هست اما استقبالی از سوی مردم نمی شود و برای اجرایی شدن آن درخواست زیادی کرده ایم.

وی با بیان اینکه در جایگاه های سوخت علاقه ای به گرفتن وجه نقد نداریم ادامه داد: کیف پول الکترونیک یکی از ایده آل های جایگاه سوخت است اما با این زیرساخت و سخت افزارها، اصلا امکان ندارد.

سخنگوی صنف جایگاه سوخت کشور در مورد عدم استفاده از QR کدها در جایگاه سوخت تشریح کرد: به دلیل حجم توزیع و تعداد مراجعات به جایگاه ها، کنترل این روش سخت است و همچنین «اِچ اِس ای» نفت با فناوری NFC موافقت نکرد.

نواز بیان کرد: در دنیا از طریق اتصال حلقه هایی که در دست می کنند با کارتخوان بهای سوخت را پرداخت می کنند، تکنولوژی های مختلفی وجود دارد اما در پروسه های اداری وارد سلایق مختلف می شود و کار پیش نمی رود.

وی با بیان اینکه پمپ بنزین ها طرف قرداد دولت هستند خاطرنشان کرد: هر گونه تکنولوژی باید مجوز دولتی داشته باشد و مسئولان نفتی باید پای کار بیایند.
 
 
 
 
بهمن حسين زاده درباره روند واكسيناسيون فعالان مجموعه هاي قطعه ساز كه در پايگاه فرزانگان در حال انجام است، گفت: واكسيناسيون قطعه سازان از هفته گذشته آغاز شد و در مرکز فرزانگان تاكنون 3 هزار و 500 نفر دوز اول واكسن كرونا را دريافت كردند.

 

وي با بيان اينكه در راستاي توزيع مناسب واكسن، سايت هاي مختلف نسبت به واكسيناسيون فعالان صنعت خودرو، مجموعه هاي قطعه سازي و سپس گروه خدمات پس از فروش خودرو اقدام مي كنند، تصريح كرد: شركت هاي قطعه ساز در زمان معين نيروهاي خود را به مركز واكسيناسيون اعزام مي كنند تا ضمن جلوگيري از هر گونه ازدحام، بتوان پروتكل هاي بهداشتي را به خوبي رعايت كرد.

 

عضو هيات مديره گروه خودروسازي سايپا گفت: روند واكسيناسيون فعالان صنعت قطعه سازي كه شامل قطعه سازان دولتي و غير دولتي مي شود بر اساس معرفي نامه اي است كه شركت هاي خودروسازي ارايه كرده اند.

 

وی با تاكيد بر اينكه واكسيناسيون سراسري فعالان صنعت خودرو و قطعه سازي كار بسيار بزرگي بود كه در مجموعه هاي خودروسازي دنبال شد، افزود: با توجه به اينكه نيروي انساني ماهر  اصلي ترين سرمايه شركتها و موسسات مي باشد و از طرفي اين متخصصين و كارگران در صنعت خودروسازي در شیفت‌هاي طولاني مشغول به كار هستند، از اصلي ترين دغدغه هاي مديران صنعت خودروسازي حفظ سلامتي اين عزيزان بود كه با واكسيناسيون نيروي انساني تمام تلاشمان را در حفظ  سلامتی آنها انجام مي‌دهيم.

 

خدمات وزارت جهادکشاورزی در اربعین ۱۴۰۰/ پیش بینی های وزارت جهاد برای مقابله با کرونا در اربعین

مراسم اربعین یکی از مهمترین مراسم های مسلمانان است که هر ساله با حضور خیل عظیم مشتاقان اباعبدالله (ع) از تمام کشورهای مسلمان و حتی غیر مسلمان برگزار می شود، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ این مراسم برگزار نشد و امسال پیش بینی هایی برای برگزاری این مراسم انجام شده که با توجه به واکسیناسیون سراسری در ایران امکان حضور زائران ایرانی ممکن است. وزارت جهادکشاورزی از جمله نهادها و سازمانهای فعال در مراسم اربعین است که هر ساله خدمات بسیاری به زائران ارایه می کند در همین رابطه گفتگویی با  ابراهیم الهامی تبار مدیرکل دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت جهاد کشاورزی به شرح زیر ارایه می شود.

 

 

فعالیت حوزه نمایندگی ولی فقیه در موضوع اربعین چگونه ارزیابی می کنید؟

 

حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی یکی از فعالیت هایی که در سنوات گذشته و امسال انجام می دهد موضوع اربعین و ستاد عتبات عالیات است.

 

 

سال گذشته چه اقداماتی در حوزه اربعین انجام شد و اخرین فعالیت این ستاد در چه سالی بود؟

 

اخرین فعالیت این ستاد در سال 98 بوده است و پس از ان در سال ۹۹ با شیوع کرونا برنامه های این ستاد متوقف شد ، وزرات کشاورزی با 80 هزار پرسنل  و جمعیت از ستاد تا صف فعالیت می کنند و قشر عظیمی از این نیروها در موضوع اربعین فعالیت می کنند از دستگاهها زبان زد در این امر است.

 

چه تشکل هایی از جهاد کشاورزی در تشکیل ستاد اربعین فعالیت داشتند و چه نقشی را ایفا کردند؟

 

در سال ۹۸، ۴۰ ستاد اربعین در استانها تشکیل شد  این ستادها در این سال به شکل پررنگ در کربلا نیز تشکیل شد. این ستادها توسط  نهادهای مردمی و کانون ها از جمله کانون سنگرسازان بی سنگر، کانون جهادگران و تشکل های بخش کشاورزی تشکیل شد که با هدایت و رهبری  مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در استانها فعالیت کردند که نقش هدایت، نظارت و پیشتیبانی داشتند.

 

در سال ۹۸ چند موکب در اربعین فعالیت داشتند و به طور مجزا در چه استانها و یا شهرهایی به زائران خدمات ارایه کردند؟

 

در سال ۹۸،  85 موکب داشتیم که 10 موکب در کربلا ، 2 موکب در نجف اشرف، 28 موکب در پایانه مهران ، کرمانشاه 18 موکب، همدان 7 موکب و در سایر استانها نیز 7 موکب دایر شد که تمام این موکب ها وظیفه داشتند در حوزه اسکان، پذیرایی و خدمات فرهنگی فعالیت کنند.

 

 

این تعدا موکب در داخل و خارج از کشور به چند نفر زائر خدمت رسانی کردند؟

 

در سال 98 قریب به 120 هزار نفر در روز اسکان برای خواب و استراحت با خدمات صبحانه ، نهار ، شام ارایه شد در داخل کشور نیز به 40 هزار نفر این خدمات ارایه شد. در حوزه توزیع غذا 500 هزار پرس غذا در کربلا، میان وعده 150 هزار میان وعده به زایران ارایه شد.

 

هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۳ هزار تومان رسید

امروز (سه شنبه 9 شهریور) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۲۴۶. درصد افت به ۱۱,۵۳۹,۰۰۰ ریال و انس جهانی طلا با ۰.۳۴ درصد افت به ۱,۸۱۱.۰۲ دلار رسید. همچنین قیمت هر عدد سکه امامی با ۱.۰۷ درصد افت به ۱۱۸,۶۲۰,۰۰۰ ریال،  هر عدد سکه بهار آزادی با ۱.۷ درصد افت به قیمت ۱۱۵,۰۲۰,۰۰۰‬ ‬ ریال، هر عدد نیم سکه با ۱.۶۱ درصد افت به قیمت ۶۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۱.۶۱ درصد افت به قیمت ۳۸,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۲۱ درصد افت به قیمت ۲۳,۴۵۰,۰۰۰ رسید.

 

 

بنابراین گزارش، امروز (سه شنبه 9 شهریور) قیمت هر دلار آمریکا با ۲.۰۱ درصد افت به ۲۷۰,۶۴۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۳.۶۴ درصد افت به ۳۰۵,۹۰۰ ریال و قیمت هر پوند با ۲.۰۷ درصد افت به ۳۷۴,۹۷۰ ریال رسید.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه 8 شهریور) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۱.۶ درصد افت به ۱۱,۸۲۳,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۱.۳۸ درصد رشد به ۱,۸۱۷.۱۲ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی با ۱.۸۵ درصد افت به ۱۱۹,۸۹۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۸۶ درصد افت به قیمت ۱۱۶,۹۸۰,۰۰۰‬ ‬ ریال، هر عدد نیم سکه با ۱.۵۹ درصد افت به قیمت ۶۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۹۸ درصد افت به قیمت ۳۸,۶۲۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۲.۱۳ درصد افت به قیمت ۲۳,۵۰۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، روز گذشته (دوشنبه ۸ شهریور) قیمت هر دلار آمریکا با ۲.۱۵ درصد افت به ۲۷۶,۰۸۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۲.۵۹ درصد افت به ۳۱۷,۰۳۰ ریال و قیمت هر پوند با ۲.۱۶ درصد افت به ۳۸۲,۷۲۰ ریال رسید.

 

ظرفیت طبیعی خوبی در کشاورزی داریم/ باید به سود بخشی کشاورزی توجه کنیم

سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته (دوشنبه 8 شهریور) در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه به دلیل شرایط متنوع اقلیمی، ظرفیت طبیعی خوبی در کشاورزی داریم، گفت: در حوزه منابع انسانی نیز ظرفیت خوبی داریم و4/5 میلیون تولیدکننده فعال و حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در این بخش فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه کمتر کشوری در جهان وجود دارد که چنین ظرفیت‌های طبیعی و اقلیمی در بخش کشاورزی داشته باشد و اگر مناسب و معقول از این نعمات استفاده نکنیم، جفا کرده ایم، گفت: ظرفیت کم نظیر کشاورزی ما علاوه بر اینکه می‌تواند غذای مورد نیاز داخل کشور را تامین کند، قادر است برای کشورمان تولید قدرت کند.

 

ساداتی نژاد کشاورزان و دامداران را علاوه بر تامین کننده غذای مردم، تولیدکننده قدرت برای کشور معرفی و تصریح کرد: یکی از ابعاد اقتدار ملی کشورها، امروز اقتدار غذا تعریف می‌شود.

 

به گفته وزیر جهاد کشاورزی اگر کشور‌های دیگر از لحاظ غذا به ما وابسته باشند، قطعا از نظر دیپلماسی نیز تاثیر گذار خواهد بود. امروز غذا یک ابزار حکمرانی است و کشور‌هایی قدرتمند هستند که تولید غذا می‌کنند.

 

وی در تشریح برنامه های وزارتخانه متبوعش برای برقراری آرامش بازار مرغ و تامین نیاز مصرف کنندگان تا پایان سال گفت: برای تامین نهاده دامی تا آخر سال مشکلی نداریم.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تجارب سال ۹۸ نشان داد که ما از این نقطه ضربه پذیریم، گفت: امریکا در این سال فروش مرغ اجداد به ایران را تحریم کرد و همین امر نیز نشان دهنده اهمیت این بخش است.

 

ساداتی نژاد با بیان اینکه در دراز مدت میتوانیم بالای ۵۰ درصد نهاده ها را در داخل تولید کنیم، ادامه داد: برنامه ما این است که تولید مرغ لاینِ آرین را احیا و مسائل ژنتیکی آن را حل کنیم. مشکلات سامانه بازارگاه تاحدودی برطرف شده و الان مشکلش تاخیر در رساندن نهاده به دامدار است که درحال رفع آن هستیم. با استفاده از ظرفیت باسکولهای دیجیتال و پرنده شمار میتوان فهمید که مرغِ کسی که نهاده گرفته به کشتارگاه رفته است. با توجه به ظرفیتهای هوشمند نابسامانیهای توزیع مرغ را کنترل میکنیم.

کد خبر 1089846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha