صحیفه تنها گوشه‌ای از ابعاد علمی عرفانی و اخلاقی امام سجاد(ع) را به نمایش گذاشته است

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا با بیان اینکه صحیفه سجادیه تنها گوشه‌ای از ابعاد علمی عرفانی و اخلاقی امام سجاد(ع) را به نمایش گذاشته است، گفت: صحیفه گنجی بی پایان در اختیار مسلمانان است و نباید هیچ مسلمانی خود را از آن گنج محروم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرلنگه، حجت الاسلام و المسلمین « جواد اسماعیل نیا » در نشست علمی مرجعیت علمی امام سجاد(ع) از سلسه برنامه های بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) که با حضور علمای شیعه و اهل سنت و به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان بندرلنگه در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه بنی امیه با در پیش گرفتن سیاست دور ساختن جامعه از روش های عصر نبوی و ارائه قرائنی خاص از اسلام، با شیوه های مختلف مانع رجوع مردم به اهل بیت شدند اما اکثر دانشمندان منصف آن مرجعیت را پذیرفته اند و از خرمن آن بزرگواران خوشه چینی کرده‌اند.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) با درک صحیح از زمانه سیاست همگرایی جامعه اسلامی را در پیش گرفت و با رونق مجالس علمی دعا و مناجاتی از تفرقه امت  اسلام جلوگیری نمود و زمینه تشکیل دانشگاه بزرگ اسلامی در عهد امامین باقر و صادق و هدایت عالمان بزرگ فقهی حدیثی شیعه و سنی را فراهم آورد.

 

امام جمعه شهرستان بندرلنگه ادامه داد: صحیفه سجادیه تنها گوشه‌ای از ابعاد علمی عرفانی و اخلاقی امام سجاد(ع) را به نمایش گذاشته است به عنوان زبور آل محمد(ص) گنجی بی پایان در اختیار همه مسلمانان است و نباید هیچ مسلمان شیعه و سنی خود را از آن گنج محروم کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی نیا عنوان کرد: اهل بیت رسول الله(ص) بر اساس آموزه‌های وحیانی مرجع علمی و فقهی مسلمانان بوده اند از همین رو همه شیعیان و برخی از عالمان اهل سنت آنها را اولی به مرجعیت در امر سیاست نیز می دانند.

 

وی پیشنهاد داد: برای مقابله عملی با تلاش‌های تفرقه افکنانه گروه‌های افراطی در ترسیم چهره نادرست از شیعه یا سنی واقعی، با تبیین دیدگاه عالمان متقدم اهل سنت و معاصر در مرجعیت علمی اهل بیت نقش وحدت آفرین ضمن بهره مندی از منبع غنی معارف اهل بیت وحدت برادری و همگرایی مسلمانان را تقویت کنیم.

 

ماموستا « محمد امین راستی » امام جمعه موقت اهل سنت سندج و شیخ « محمد صدیق بهجت » امام جمعه اهل سنت بندرلنگه نیز در این نشست پیرامون شخصیت امام سجاد(ع) مطزالبی را ارائه کردند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1089909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha