گفتگوهای فراگیر میان ادیانی نیاز امروز ما برای دستیابی به صلح است

معاون رئیس جمهوری نیجریه بر اهمیت گفتگوهای فراگیر میان ادیانی برای دستیابی به صلح پایدار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thenationonlineng»، معاون رئیس جمهوری نیجریه در اظهارات جدیدش گفت که در شرایط درگیری از جمله تنش های قومی و مذهبی ، رهبران باید هر گونه فداکاری را برای دستیابی به قطعنامه های پایدار ،صلح و پیشرفت انجام دهند.

 

«یمی اوسینباجو» این اظهارات را در دیدار با هیئتی از مرکز امور عمومی مسلمانان اظهار داشت.

 

مرکز امور عمومی مسلمانان یک سازمان غیردولتی است که به منظور ارتقاء صلح و انسجام بین ادیان راه اندازی شده است.

 

معاون اول رئیس جمهوری نیجریه در این دیدار گفت: قبل از هر چیز باید درک کرد که هیچ راهی وجود ندارد که ما بتوانیم با تنش های بین ادیان و قومیت ها در نیجریه امروز کنار بیاییم ، مگر اینکه رهبران حاضر به انجام فداکاری های مهم باشند.

 

وی افزود: بسیار مهم است که ما از اهمیت زبان و احترام به یکدیگر و رفتار بدون خشونت با یکدیگر آگاه شویم تا بتوانیم بحث های خود را در سطحی نگه داریم که تضمین کننده حفظ آرامش و دوری از خشونت باشد.

 

«وسینباجو» با ذکر نمونه هایی از فداکاری های «نلسون ماندلا» رهبر فقید آفریقای جنوبی ،گفت : همه ما می توانیم حرف های خوب بزنیم اما مهم درس عمل کردن است .

 

وی همچنین گفت: این ها داستان افرادی است که نه رهبران سیاسی یا مذهبی بلکه مردم عادی بوده اند که کار درست را انجام داده اند.

 

معاون رئیس جمهوری نیجریه بر اهمیت گفتگوی میان ادیانی تاکید کرد و گفت : آنچه ما در این زمان نیاز داریم گفتگوی ادیان با یکدیگر بر اساس احترام متقابل است.

کد خبر 1089925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha