اشتغالزایی در اراضی موقوفه پیرپلاس پوش تالش

رحیمی گفت: اداره اوقاف تالش با ایجاد مزرعه صیفی کاری در اراضی موقوفه بقعه متبرکه پیرپلاس پوش برای ۸ نفر اشتغالزایی نموده است.

«اذن اله رحیمی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، گفت: اداره اوقاف تالش با ایجاد مزرعه صیفی کاری در اراضی موقوفه بقعه متبرکه پیرپلاس پوش برای هشت نفر اشتغالزایی کرده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تالش افزود: از سال گذشته در سه هکتار از اراضی موقوفه بقعه متبرکه پیرپلاس پوش تالش باغ صیفی کاری ایجاد شده که برای چهار نفر به صورت مستقیم و برای چهار نفر هم به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

 

وی گفت: این مزرعه صیفی کاری هر هفته یک تن محصول بادمجان می دهد و در طول فصل برداشت، محصول این مزرعه به 10 تن هم می رسد.

 

رحیمی خاطرنشان کرد: در کنار صیفی کاری، در هشت هزار متر از اراضی این آستان مقدس 500 نهال صنوبر کاشته شده است.

 

وی با مستعد سرمایه گذاری خواندن اراضی موقوفه تالش گفت: اداره اوقاف تالش از اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری با قابلیت توجیه اقتصادی در اراضی و املاک موقوفه استقبال می‌کند.

 

رحیمی وقف را مطمئن‌ترین سرمایه که پشتوانه بسیار خوبی نیز در بین مردم و آحاد جامعه دارد دانست و گفت: از صاحبان سرمایه‌ و مهندسین حوزه کشاورزی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در املاک و اراضی موقوفه تالش هستند دعوت به همکاری می کنیم.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تالش، بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی یکی از مشکلات و چالش‌های مهم گیلان خواند و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در اراضی موقوفه ضمن اشتغالزایی و افزایش درآمد برای استان، با اجرای نیات واقفان به کاهش فقر در استان کمک می کند.

 

 

کد خبر 1089961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha