حذف انشعابات غیر مجاز و استفاده آب براساس استانداردها در مایوان/جریمه ناشی از تخلف بیش از هزینه  مصرف است

سرپرست آب و فاضلاب فاروج گفت: استفاده براساس استاندارد مصرف، حذف انشعابات غیر مجاز راه حل پیشگیری از بحران و تنش آبی در بزرگترین روستای شهرستان است.

عباس دارابی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: نیاز آبی روستای مایوان 18 لیتر بر ثانیه است در حالیکه در حال حاضر 15 لیتر بر ثانیه آب داریم.

 

 

سرپرست آب و فاضلاب فاروج با اشاره به انجام کف شکنی و زدن گالری برای افزایش 5 لیتری دبی آب در این روستا، افزود: این اقدامات تنش آبی را کم کرد و مانع جیره بندی شد اما با توجه به عدم بارش ها، همچنان کمبود آب داریم.

 

 

وی تعداد مشترکان آب این روستا را، 1300 خانوار عنوان کرد و گفت: پرجمعیتی خانوارها، استفاده از آب برای  دام و آبیاری فضای سبز، میزان مصرف را در این روستا با استانداردها فاصله داده و بیشتر کرده است است.

 

 

دارابی تعویض سه کیلومتری لوله های فرسوده را برای کاهش هدر رفت آب از اقدامات در دست انجام عنوان کرد و گفت: آمار دقیقی از انشعابات غیر مجاز روستا نداریم اما تعدادشان کم نیست و برای مدیریت مصرف، شناسایی متخلفان ضروری است.

 

 

وی با اشاره به اینکه جریمه ناشی از تخلف انشعاب غیر مجاز بیش از هزینه  مصرف است؛ بیان کرد: در صورت کشف انشعاب غیر مجاز، متخلف برای پیگیری قانونی به مراجع قضایی معرفی می شود و با توجه به ارقام بالای جریمه ها، کار برای روستاییان سخت می شود.

 

سرپرست آب و فاضلاب فاروج اظهار امیدواری کرد: با اقدام خود اهالی، این انشعابت پیش از ورود دستگاه قضا حذف شود، تا متحمل جریمه های سنگین نشوند.

 

کد خبر 1089980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha