امام سجاد علیه السلام آغازگر مبارزه با جنگ نرم بودند

امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه جهان بینی و خداشناسی در سراسر صحیفه سجادیه موج می زند، گفت: امام سجاد علیه السلام آغازگر مبارزه با جنگ نرم بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام احمد راهداری» در  نشست علمی بررسی شخصیت امام سجاد (علیه السلام) از سری برنامه های یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) که به صورت مجازی برگزار شد، بیان داشت: کرامت انسانی در وجود نازنین امام سجاد علیه السلام موج می زد.

 

امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به اینکه امام سجاد علیه السلام در رفتار و ارتباط با دیگران در عصر خودش بی نظیر بود، ادامه داد: وقتی امام سجاد علیه السلام با مردم سخن می گفت بلاغت از این انسان تراش می کرد که گویا جد بزرگش با مردم سخن می گوید.

 

راهداری با بیان اینکه خدمت به خلق سیره امام سجاد علیه السلام بود، گفت: آن حضرت به صورت ناشناس به مردم کمک می  کرد و زندگی امام سجاد علیه السلام با افراد فقیر جامعه فرقی نداشت.

 

وی افزود: سجده های طولانی و راز و نیاز با خداوند از ویژگی های امام سجاد علیه السلام بود امام سجاد غلامان زیادی را خریداری می کرد و برای آنان کلاس می گذاشت و با آداب دین آشنا می کرد.

 

امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه امام سجاد علیه السلام آغازگر مبارزه با جنگ نرم بودند، یادآور شد: از امام سجاد علیه السلام صحیفه سجادیه باقی مانده است؛ جهان بینی و خداشناسی در سراسر صحیفه سجادیه موج می زند و مردم را آگاه می کند که چگونه زندگی کنند و نیز صحیفه سجادیه در علوم مختلف سخن گفته است.

 

راهداری یادآور شد: امام سجاد فروده اند: با ارزش ترین مردم در دنیا کسانی هستند به دنیا ارزش نگذارند و دنیا را محل عبور و رسیدن به آخرت بدانند.

 

گفتنی است نشست علمی بررسی شخصیت امام سجاد (علیه السلام) از سری برنامه های یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) با مشارکت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان وبلوچستان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد.

   

کد خبر 1089995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha