بیانات مقام معظم رهبری در قم منشور اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و حوزوی بود

اجتماعی: صدیقی با اشاره به استقبال حماسی مردم قم از مقام معظم رهبری گفت:این استقبال از رهبر دینی را تنها در مکتب امام صادق (ع)می توان جستجو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم و استقبال چشم‌گیر مردم از ایشان گفت: این سفر جزء مهم‌ترین حوادث تاریخی است که بی‌سابقه بودن آن از این جهت است که رهبر یک جریان تفکر و انقلاب که سکان‌دار جوامع اسلامی است، آن‌قدر این سفر را مهم بداند که بیش از یک هفته در این شهر اقامت داشته باشد.

وی افزود: این سفر حکایت از اهمیت قم به عنوان پایگاه جهانی برای نشر آگاهی‌های اخلاقی و معنوی است. شهر مقدس قم از آن جهت سنگرساز شد که تشنگان شهادت را به عرصه تاریخ گسیل داشت. این جایگاه آنچنان مهم است که رهبری که بصیرت و اشراف جهانی دارد و باید به همه ابعاد جهانی توجه داشته باشد، حوزه و قم را در جایگاهی می‌داند که وقت گرانبهای خود را آن هم در حساس‌ترین زمان‌ها برای دیدار با اقشار مختلف این شهر صرف می‌کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به استقبال گسترده اقشار مختلف مردم قم از مقام معظم رهبری تصریح کرد: این استقبال حماسی همان استقبالی است که مردم پس از ورود امام از پاریس به ایران داشتند. مردم در این استقبال نشان دادند که امام متعلق به یک طیف نیست و همان‌طور که باران بر همگان می‌بارد، رهبری دینی نیز سایه پربرکت خود را بر سر همگان می‌گسترد و همان خورشیدی است که همگان را یکسان مورد عنایت قرار می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از ائمه اطهار (ع) در وصف مردم قم، مردم این شهر را مردمی موحد، خاشع و پشتیبان ارزش‌های والای معنوی خواند و خاطرنشان کرد: همه مردم ایران نیز همانند مردم قم ولایتی، فاطمی و رضوی هستند.

صدیقی ادامه داد: این استقبال در مقایسه با دوره سلاطین گذشته بی‌نظیر و حماسی است. کدام رهبر دینی را در جهان سراغ دارید که این‌گونه محبوبیت جهانی دارد، این شیفتگی را تنها در مکتب امام صادق (ع) می‌توان جستجو کرد. در این مکتب بوی امامت چنان همگان را شیفته و مجذوب خود می‌کند که مردم ایران را همچون یک پیکره‌ای به سمت کمال رهنمون می‌شود. عظمت این مکتب به اندازه ای است که همه تشیع، اهل سنت، مسیحی، زرتشتی را علیه قرآن سوزی بسیج می کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جواهراتی که رهبر امت اسلامی و خلف به حق امام (ره) وارث ائمه اطهار در این سفر به دانشوران و طلاب حوزه علمیه اهدا کردند همه قابل تحلیل و بررسی است و امیدواریم بتوانیم از این منشور اخلاقی، اجتماعی و سیاسی و حوزوی آقا بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استقبال چشم‌گیر مردم لبنان از رییس‌جمهور، این سفر را جزء کرامت‌ها و معجزات الهی خواند و تصریح کرد: دشمنان گمان می‌کردند با تحریم‌های خود ما را منزوی ساخته اند، اما این سفر حماسی نشان داد که شعار نور ایران در جهان رو به توسعه است و ارزش های والایی معنوی مردم ایران را محبوب دل‌های مردم جهان ساخته است. این پیشرفت‌های سیاسی در سایه صبر و استقامت و همت مضاعف و کار مضاعف بدست آمده است.

صدیقی همچنین در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن بررسی جایگاه و اهمیت ولایت در اسلام گفت: امام هم امین خداست و هم امین خلایق و در عین امانت با مردم رفاقت دارد. کلمات ائمه نور و الهام و بلندگوی عرش الهی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آفات عجب و خودبزرگ‌بینی در سقوط انسان تصریح کرد: کسانی که توفیقاتی در معنویت و ایثار دارند، ممکن است با گرفتار شدن به عجب و خود‌بزرگ‌بینی توقع‌شان از مردم بالا برود و سقوط کنند، در حالی که چنین خودبزرگ‌بینی خطرناک است و همان‌طور که ائمه تأکید داشتند ممکن است برخی از مسجد به جهنم بروند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: عبادت، خدمت، زیارت و اعمال دینی، زمانی ارزش محسوب می‌شود که از روی اخلاص انجام گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت‌های ولایت الهی با سلطنت و جمهوریت منهای دین گفت: رهبر تعیین شده از جانب خدا در عین خلافت، عرفان و ولایت اخلاقی، سر سوزنی خود را برتر از دیگران نمی‌داند و با همه اقشار ملت خود رفیق است و این یکی از ویژگی‌های نظام ولایی است.

صدیقی گفت: وجود امام برکات زیادی دارد، امام مولد است و وجودش از جانب خدا می‌جوشد و اگر مردم از وی اطاعت کنند به سرعت جامعه به سوی کمال گام برمی‌دارد. امامت کانون پاکی و وارستگی است و حکومت منهای رهبری آسمانی به تولید پاکی، وارستگی و شایستگی نخواهد رسید.

پایان پیام/

کد خبر 109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha