روستاهای سروآباد ظرفیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری را  دارند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: بیشتر روستاهای شهرستان سروآباد توان و پتانسیل تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری در سطح کشور را با توجه به فرهنگ غنی، معماری پلکانی، طبیعت زیبا و... را دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در دیدار با فرماندار شهرستان سروآباد با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی جهانگردی در شهر هورامان تخت اظهار کرد: این مراسم روز هشتم مهرماه در شهر هورمان و با همکاری فرمانداری، شورای شهر، شهرداری و ادارات و نهادهای مختلف شهرستان سروآباد برگزار می‌شود.

 

وی گفت: بیشتر روستاهای شهرستان سروآباد توان و پتانسیل تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری در سطح کشور را با توجه به فرهنگ غنی، معماری پلکانی، طبیعت زیبا و... را دارند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان افزود: ثبت جهانی هورامان رویدادی مسرت بخش و دستاورد بزرگی بود که نیاز است با همکاری و همدلی فرماندار و مسئولان سروآباد در راستای حفظ و حراست از این دستاورد برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

 

گویلیان عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه منطقه هورامان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنعت گردشگری و صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

 

یوسف باشی فرماندار شهرستان سروآباد نیز با تقدیر از تلاشها و اقدامات موثر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جریان ثبت جهانی هورامان گفت: برای معرفی بهتر منطقه هورامان در سطح ملی و بین المللی اعتبار ویژه ای به این منظور اختصاص خواهیم داد.

 

فرماندار شهرستان سروآباد اظهار داشت: این فرمانداری آماده همکاری کامل برای برگزاری مراسم روز جهانی جهانگردی در شهر هورامان با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

کد خبر 1090015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha