آغاز پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ثامن الحجج (ع) آران وبیدگل

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل از آغاز پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ثامن الحجج (ع) این شهرستان خبر داد.

دکتر اعظم باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ثامن الحجج (ع) آران وبیدگل با حمایت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کاشان در تامین منابع و تجهیزات مورد نظر آغاز شد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل افزود: این اقدام با توجه به تکمیل ظرفیت و حجم زیاد مراجعه بیماران نیازمند بستری به بیمارستان سیدالشهدا (ع) به عنوان تنها بیمارستان ریفرال کرونا شهرستان آران و بیدگل انجام شده است.

 

 باقری افزود: در حالی که کمتر از ۲۴ ساعت از پذیرش بیماران کرونایی در این بیمارستان می گذرد بخش بستری اورژانس بیمارستان با پذیرش ۱۱ بیمار تکمیل و دو بخش بستری دیگر برای پذیرش افزایش بار احتمالی بیماران آماده سازی شده است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: طبقه اول این بیمارستان صرفا به خدمات بستری زنان، زایمان و نوزادان اختصاص دارد.

 

باقری با بیان اینکه در این شهرستان، همچنان میزان بستری‌ها بیش از موارد سرپایی است، بیان کرد: روزانه ۱۰ الی ۲۰ بیمار جدید بستری و ۱۵ تا ۲۰ بیمار ترخیص می‌شوند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر در مجموع ۱۳۵ بیمار در حوزه این شبکه در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ، 5 بیمار در ICU بستری‌ هستند.

 

بیمارستان ثامن الحجج (ع) آران و بیدگل با ۶۴ تخت بیمارستانی در ۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در چهار طبقه با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال طی ۱۲ سال احداث شده است. این بیمارستان با بخش‌ های زنان و زایمان، اورژانس سرپایی، رادیولوژی و تصویربرداری، کلینیک تخصصی و آزمایشگاه خردادماه سال جاری با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد، اما به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات تاکنون به بهره برداری نرسیده بود.

کد خبر 1090028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha