اخبار کوتاه فرهنگی مذهبی از استان کرمان

استقرار موکب هایی از کرمان در مسیر پیاده روی اربعین، مشارکت خیرین در پویش نذر نفس و... از جمله عناوین خبری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ با وجود فعالیت قابل توجه موکب های اربعین در دوره قبل از کرونا؛ اما در حال حاضر و با توجه به بیماری کرونا هنوز تعداد قطعی این موکب ها اعلام نشده است.

 

با این وجود اما بر اساس تازه ترین خبر دریافتی از ستادبازسازی عتبات عالیات استان، خادمان موکب‌هایی از کرمان و اصفهان قرار است در عمود 202 فعال شوند.

 

 

سه موکب‌ ایرانی امسال با استقرار در عمود 202 مسیر نجف تا کربلا، علاوه بر اسکان و تغذیه خدمات متنوعی از جمله پزشکی، چایخانه و کفاشی به زوار حسینی ارائه می‌دهند.
 

 

گفته شده این خدمات به همت موکب فاطمةالزهرا (س) زرند کرمان و اصفهان و همچنین موکب قاسم بن الحسن (ع) صورت می‌گیرد.

 

*** 

 

 

کمک های مومنانه با مشارکت 12 مسجد در سیرجان

 

به همت اداره تبلیغات اسلامی و همکاری امام جمعه شهرستان سیرجان و مشارکت 12 مسجد از مساجد شهرستان و اقدام خوب مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر تعداد 400 بسته معیشتی تهیه شد.

 

 

 

این بسته ها به ارزش 200 میلیون  تومان در یکی از  مساجد شهرستان تجمیع  و بین جامعه  هدف توزیع شد.

 

***

احمد خانی از کمک 170 میلیون تومانی خیرین بخش فردوس از توابع صفائیه رفسنجان در پویش «نذر نفس» خبر داد.



مسول خانه کشاورز بخش فردوس گفت: باکمک 10 نفراز خیرین در بخش فردوس موفق به خرید تعدادی دستگاه اکسیژن ساز به ارزش 170 میلیون تومان شدیم.

 

 


***

 

الهامی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در آخرین روز هفته دولت که به اتفاق حجت الاسلام علیدادی، امام جمعه و محسنی، بخشدار راین از روستاهای گزک و گودر بازدید کرد؛ ضمن اشاره به تکمیل پروژه اتصال روستاهای گزک، مظفرآباد، ده ملک و گروه و همه مدارس شهری و ۷ مدرسه روستایی بخش راین به ارتباطات سیار و اینترنت پرسرعت و نیز راه اندازی و بهره برداری از دو ایستگاه تلفن همراه اول نسل چهارم در مرکز شهر راین خبر داد.

 

وی از راه اندازی و بهینه سازی ایستگاه تلفن همراه روستای گودر و تکمیل پوشش اینترنت روستا در آینده نزدیک خبر داد.

 

کد خبر 1090029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha