آبرسانی به ۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی تا پایان سال

امامی از آبرسانی به ۸۰ روستای دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار تا پایان امسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین امامی» امروز (9 شهریور) در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستاهای کلاته شمس و ماهیران خوسف که با حضور نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس و فرماندار و تنی چند از مدیران شهرستان خوسف صورت گرفت، اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه بیش از 130 نفر در دو روستای کلاته شمس و ماهیران از آب آشامیدنی و سالم برخوردار می شوند.

 

وی با بیان اینکه اصلاح و بازسازی شبکه های قدیمی از برنامه های پیش روی این نهاد است، گفت: امید است طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال 1401 تمام روستاهای بالای 20 خانوار خراسان جنوبی از نعمت آب شرب بهره مند شوند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از آبرسانی به 80 روستای دارای جمعیت بالای 20 خانوار تا پایان سال 1400 خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 30 روستای بالای 20 خانوار استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند و 15 روستای دیگر هم تا مهرماه آبرسانی می شوند.

 

امامی با اشاره به اینکه پروژه مخزن هزار مترمکعبی شهر خوسف اوایل پاییز امسال به بهره برداری می رسد، ادامه داد: آبرسانی به محرومان در روستاهای خوسف هم به اتمام رسیده و مشکل خاصی نداریم.

 

وی با اشاره به سرمایه گذاری شش و نیم میلیاردی در حوزه آبرسانی به روستاهای شهرستان خوسف در سال جاری، گفت: از این مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان را بنیاد برکت تقبل کرده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین پروژه تقویت آبرسانی به مجتمع براکوه با بیش از سه و نیم میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده است، یادآور شد: این پروژه شامل دو ایستگاه پمپاژ و سه و نیم کیلومتر خط انتقال است که بخشی از شهر خوسف و روستای سلم آباد و 11 روستای دیگر را پوشش خواهد داد.

 

امامی افزود: این پروژه 1546 نفر را از نعمت آب آشامیدنی سالم برخودار می کند.

 

 

کد خبر 1090113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha