جان باختگان کووید ۱۹ کهگیلویه و بویراحمد به ٨٦٠ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جان باختگان کووید ۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ٨٦٠ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌ پناه» عصر امروز (۹ شهریور ماه) از افزایش شمار جان باختگان کووید۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ٨٦٠ نفر خبر داد و گفت:  متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: هم اکنون ۶۱۱ بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که ۲۷۰ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۴۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

وی گفت: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد ۶۲ هزار و ۴۹۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

یزدان پناه تصریح کرد: از هزار و ۲۶ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۴۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های  بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: روند افزایش موارد مثبت در شهرستان بویراحمد نگران کننده و قابل توجه (حدود ٥٠ درصد) است و اگر رعایت کامل محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی انجام نگیرد، طی هفته های آینده شاهد مرگ و میرهای فراوانی در این شهرستان خواهیم بود .

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین از ۶۷۹ نمونه رپید تست ۱۸‌ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و دنا هستند.

 

یزدان پناه گفت: از مردم خواهش می‌کنیم دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته و مروج آن باشند، اگر هر کس به سهم خود به توصیه‌های بهداشتی عمل کند می‌توانیم کمک به کنترل نسبی بیماری و جلوگیری از انتشار بیماری کنیم.

کد خبر 1090147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha