رکاب‌زنی دوچرخه‌سوار آستارایی با شعار آب ارمغان آبادانی

کرامت عزیززاده دوچرخه‌سوار آستارایی«با شعار آب ارمغان آبادانی، آبادانی را بیشتر کنیم» ۱۷ استان کشور را رکاب می‌زند.

«کرامت عزیززاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: هفتمین سفر داخلی خودم را به همراه نوید صالحی که دوچرخه‌سوار اهل استان کردستان است را  ۱۵ شهریور از شهرستان آستارا آغاز می‌کنم.

 

دوچرخه‌سوار جهانگرد آستارایی با بیان‌اینکه این رکاب‌زنی با هدف نشر فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب انجام می‌شود، افزود: شعار رکاب‌زنی‌مان «آب ارمغان آبادانی، آبادانی را بیشتر کنیم» است.

 

وی با اشاره به اینکه در قالب این رکاب‌زنی سه ماه به تبلیغ صرفه‌جویی در مصرف آب و بحث تنش آبی در هر استان خواهیم پرداخت، تصریح‌کرد: با توجه به خطر کم‌آبی و خشکسالی کشورمان در این سفر یادآور این خواهیم بود که موثرترین راه مدیریت مصرف صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن آب توسط همه مردم است.

 

عزیززاده گفت: در این سفر استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، یزد، مرکزی، اصفهان، قم، تهران، البرز، قزوین، همدان، آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل را رکاب می‌زنیم.

 

دوچرخه‌سوار حامی محیط زیست افزود: تاکنون به عنوان سفیر دوستی و دوستدار طبیعت با دوچرخه به قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی سفر کرده و بیش از ۷۰ کشور رکاب زده‌ام.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی و ورزشی خودم را از  سال ۱۳۸۷ آغاز کرده‌ام، اضافه‌کرد: در رکاب‌زنی‌های خود، علاوه بر رساندن پیام صلح و دوستی ملت ایران به جهان، اقدام به کاشت نهال زیتون به عنوان سمبل صلح و دوستی در کشورهای مختلف از جمله مقرر سازمان ملل کرده‌ام.

 

عزیززاده تصریح‌کرد: قرار است در این سفر به ارگان‌های دولتی مانند آموزش و پرورش، ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، ادارات آب و فاضلاب و سایر ادارات شهرستان‌های مسیر رکاب‌زنی‌مان سربزنیم و به صورت حضوری و لباس با آرم آبفا با نصب بنر، پخش تراکت و سخنرانی راجع کمبود این مایع حیات‌بخش در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب کمک شایانی کنیم.

 

دوچرخه‌سوار جهانگرد آستارایی با بیان‌اینکه هزینه‌های سفرمان ۳۰ میلیون تومان خواهد بود، گفت: ۲ خیر از آستارا و مغان استان اردبیل قول داده‌اند ۲۰ میلیون تومان از هزینه‌های سفرمان را پرداخت کنند.

 

وی افزود: از خیرین و خانواده‌ام به ویژه همسرم که مرا به رکاب‌زنی با موضوع محیط زیست تشویق می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

عزیززاده خاطرنشان‌کرد: ۲ فیلم‌ساز کشورمان به نام‌های بهناز هدایتی و فرشته علوی سفرمان را فیلم‌برداری می‌کنند.

کد خبر 1090155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha