تأمین سوخت نیروگاه‌های گیلان/ مخازن سوخت دوم نیروگاه‌های استان در حال پرشدن است

داراب‌زاده از تأمین سوخت نیروگاه‌های تولید برق گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر مخازن سوخت دوم نیروگاه‌های استان در حال پرشدن است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «بهمن داراب زاده» شامگاه سه‌شنبه(9 شهریور) در برنامه گفت‌وگوی خبری تولید از نیروگاه‌های نو و تجدیدپذیر را رویکرد شرکت برق منطقه‌ای اعلام کرد و اظهار داشت: اگر از تمامی ظرفیتی که در استان گیلان است به درستی استفاده شود مشکلی در حوزه تامین برق به وجود نمی‌آید.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های نو در کشورمان کلا نوپا و جدید است عنوان کرد: معمولا در زمینه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر علاوه بر نوع سیاست‌گذاری خود وزارت نیرو، بخش خصوصی باید جهت سرمایه‌گذاری ورود کند که در برنامه‌های اعلامی وزیر جدید نیرو توجهی ویژه به این مقوله شده است.

 

داراب ‌زاده از پتانسیل و ظرفیت بسیار ویژه گیلان در این بخش سخن گفت و با تاکید بر اینکه جنوب استان برای تولید انرژی‌های نو و تجدیدپذیر بسیار مناسب است ابراز داشت: ما در گیلان می‌توانیم هم نیروگاه‌های خورشیدی و هم نیروگاه‌های بادی را احداث کنیم که این امر شناسایی سرمایه‌گذاران و عزم ملی مسئولان استان را می‌طلبد.

 

وی با بیان اینکه برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی به زمین با مساحت بالا نیاز است اذعان کرد: با توجه به شرایط منابع طبیعی و وسعت گیلان در اختیار گذاشتن زمین برای سرمایه‌گذاری جهت احداث چنین نیروگاه‌هایی کمی سخت است اما در حال پیگیری هستیم که با حمایت‌ها و رویکرد جدید وزارت نیرو در این مورد فعالانه‌تر عمل کنیم.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان اقداماتی که برای ترغیب سرمایه‌گذاران جهت مشارکت در پروژه‌های این شرکت انجام شده را هم برشمرد و اضافه کرد: علاوه بر سیاست‌های کلان وزارت نیرو تمهیداتی نظیر خرید تضمینی برق تولیدی، انعقاد قراردادهای 20 ساله با آن‌ها و اعمال تعرفه‌های تشویقی در دستور کار قرار گرفته است.

 

داراب ‌زاده مطالعات اتصال به شبکه برق در اسرع وقت توسط شرکت برق منطقه‌ای گیلان را از جمله اقدامات این دستگاه برای تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواند و افزود: امیدواریم در بخش واگذاری زمین جهت احداث نیروگاه و اعطای تسهیلات لازم نیز در سطح گیلان شاهد حرکت‌های خوبی از سوی مسئولان استان باشیم.

 

وی در ادامه نگرانی‌هایی که چندی قبل در مجلس درباره تامین سوخت نیروگاه‌های برق از سوی نمایندگان مطرح شد را هم مورد اشاره قرار داد و در تشریح وضعیت نیروگاه‌های برق گیلان و برنامه‌ریزی در شش ماه آتی سال گفت: سوخت اول نیروگاه‌ها گاز است و گازوئیل به عنوان سوخت دوم استفاده می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه در شش ماهه دوم سال قبل محدودیت‌هایی در حوزه اختصاص گاز به نیروگاه‌های برق به وجود آمد یادآور شد: به جهت این مشکل، سال قبل نیروگاه‌ها ناچارا به سمت سوخت دوم یعنی گازوئیل رفتند اما در حال حاضر مخازن سوخت دوم نیروگاه‌های استان گیلان تقریبا در حال پرشدن است.

 

داراب ‌زاده از تامین سوخت دوم نیروگاه‌های برق گیلان خبر داد و با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های استان در این زمینه مشکل خاصی ندارند و در حال پرکردن مخازن خود هستند اظهار داشت: سهمیه اختصاصی گاز هم تا زمانی که به نیروگاه‌های گیلان تخصیص داده شود مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت ایجاد محدودیت از سوخت دوم استفاده می‌شود.

 

وی جلسه چند روز قبل وزیر نیرو با وزیر نفت و برنامه‌ریزی‌های کلان در سطح کشور برای رفع مشکلات احتمالی نیروگاه‌های برق را هم مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به نظر می‌رسد ما برای سال جاری مشکل خاصی در حوزه تامین سوخت نیروگاه‌های برق نداشته باشیم.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان کنترل و پیشگیری از آلایندگی نیروگاه‌های استان و نظارت‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود را متذکر شد و عنوان کرد: استفاده از نیروگاه‌هایی با ویژگی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر که هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند سیاستی است که در وزارت نیرو دنبال می‌شود.

 

داراب ‌زاده مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در استفاده از انرژی برق را هم لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: هر چه قدر که ما در زمینه مصرف برق صرفه‌جویی به خرج دهیم نیاز نیروگاه‌ها به سوخت دوم کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه به همان میزان آلاینده‌هایی که وارد جو و محیط زیست می‌شود هم کاهش پیدا خواهد کرد.

 

وی ضمن عذرخواهی از مردم استان گیلان به علت خاموشی‌های برقی که در تابستان امسال رخ داد خاطرنشان کرد: شرایط بسیار سخت بود و در نتیجه با قطعی مکرر برق مواجه شدیم و ضمن عذرخواهی از مشترکان این نوید را هم به مردم می‌دهیم که تمام توان ما روی برق‌رسانی پایدار و مطمئن متمرکز شده تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.


 

کد خبر 1090158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha