تامین مسکن یکی از شاخصه های رونق تولید است

به گفته حجت الاسلام باقری، با توجه به تاکید رهبر بر رونق تولید، یکی از این بخش‌ها تامین مسکن است که می‌تواند مولد اشتغال و چرخه اقتصادی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در طول یکسال از آغاز این دوره از مجلس تلاش کردیم کارهایی که در حیطه کار ما بود پیگیری کنیم.

 

حجت الاسلام مهدی باقری بر ضرورت مطالبه گری از مجلس توسط مردم تاکید کرد و گفت: کارهای اجرایی مردم را به خود مشغول کرده است و همین موجب شده تا از مجلس مطالبه ای نداشته باشند.

 

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و دخالت برخی نمایندگان مجلس نیز گفت: قانون حکمران است و تاکید دارد مجلس بر انتخابات شورا نظارت کند؛ در این راستا هیات نظارتی با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس تشکیل شد و سعی کردیم از این بستر برای رقابت در انتخابات استفاده کنیم در عین حال تلاش شد تا حق کسی ضایع نشود.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به طرح صیانت در مجلس نیز اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی می توان ابعاد مختلف را بررسی کرد این طرح قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی بود.

 

باقری در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی عملکرد دولت روحانی افزود: مجموعه عملکرد دولت قبلی را می توان براساس شاخص ها بررسی کرد ولی با نگاه منصفانه باید گفت هیچ سندی نداریم که مدیران استان به شاخص های مورد نظر نرسیده ولی به برخی انتصابات نقد دارم چرا که موجب برخی مشکلات در استان شد.

 

این مسئول به برخی لیست های منتشر شده از اسامی استانداران پیشنهادی در دولت آیت الله رئیسی اشاره کرد و افزود: در بدو کار نظارت بر فرد انتخابی به سمت استانداری حق و تکلیفی بر عهده نمایندگان است.

 

وی اضافه کرد: جهت مشارکت تمام احزاب اصناف و جریان های سیاسی از نظرات تمام این گروه ها، برای معرفی استاندار به مجمع، استفاده خواهد شد و توانمندترین و مشرف ترین را انتخاب می کنیم.

 

به گفته نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، 700 زنجانی با سابقه مقیم در تهران هستند که می توانند گزینه مناسبی برای استاندار بومی باشند.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت مجلس از ستاد مقابله با کرونا و کادر درمان خاطرنشان کرد: مهمترین سند حکمرانی قانون بودجه است که همه موارد بر این اساس پیش می رود؛ از اینرو بیشترین بودجه اختصاصی مربوط به وزارت بهداشت و درمان بود و مجلس از هیچ حمایتی در خصوص سلامت و بهداشت مردم و ریشه کن شدن بیماری کرونا کوتاهی نمی کند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته و امسال با کمبود بارندگی و بحران آب مواجه بودیم، افزود: مشکل آب شرب بیش از مشکل آب برای کشاورزی در استان احساس شد و تلاش کردم در طول این یکسال با بازدید از روستاهای دارای بحران آب، این مشکل را حل کنم.

 

حجت الاسلام باقری در پاسخ به سوالی مبنی بر فیلم های منتشر شده از زندان اوین نیز گفت: در زندان ها مشکلات زیادی داریم و انتقال زندان ها مورد تاکید است چرا که بسیاری از زندان های ما استانداردهایی که لازم است را ندارند.

 

وی به کمبود نیرو و کادر مناسب در زندان ها اشاره کرد و گفت: باید در تامین نیروی مناسب در زندان اقدام کنیم و تکریم انسان به این افراد اموزش داده شود.

 

این مسئول از اتفاقات زندان اوین از مردم عذرخواهی کرد و گفت: به همین منظور از زندان های زنجان بازدید خواهم کرد.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به موضوع اشتغال و جذب سرمایه گذار در استان نیز اشاره کرد و گفت: باید مطالبات در ریل خود قرار گیرد و برنامه‌ها از طریق دستگاه مربوطه انجام شود.

 

باقری با اشاره به اینکه ساماندهی مسکن در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با توجه به تاکید رهبر بر رونق تولید، یکی از این بخش‌ها تولید مسکن است که می‌تواند مولد اشتغال و چرخه اقتصادی باشد.

 

 

کد خبر 1090186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha