اعمال قانون بیش از۲۰ هزار خودرو در طرح ممنوعیت تردد کرونایی/  ۲۰۵ واحد صنفی پلمب شد

سردار ملکی از اعمال قانون ۲۰ هزار و ۶۹۴ دستگاه خودروی متخلف از ابتدای شروع طرح ممنوعیت ترددهای کرونایی با جریمه یک میلیون تومانی خبر داد و گفت: ۲۰۵ واحد صنفی ناقض شیوه‌نامه‌های بهداشتی در گیلان پلمب شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «عزیزاله ملکی» شب گذشته(چهارشنبه،۹ شهریور) در جمع خبرنگاران  اقدامات پلیس در اجرای طرح کنترل ترددها در محورهای مواصلاتی و همچنین برخورد با صنوف متخلف از اول اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در موج پنجم این ویروس منحوس از 24 مردادماه تا 5 شهریورماه سال جاری را تشریح کرد.

 

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در این مدت ماموران نظارت بر اداره اماکن پلیس امنیت عمومی از هفت هزار و 725 واحد صنفی در استان بازدید کردند افزود: ماموران با تذکر لسانی به سه هزار و 207 واحد، 205 واحد صنفی متخلف را پلمب و برای پنج هزار و 658 واحد صنفی متخلف که شیونامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند نیز اخطار پلمب صادر کردند.

 

وی با تصریح بر اینکه نیروی انتظامی همواره در مسير حفظ امنیت و صیانت از سلامت جامعه گام برداشته است گفت: پلیس گیلان از 24 مردادماه تا 5 شهریورماه سال جاری در اجراي محدودیت‌های کرونایی، با نظارت بر نحوه فعاليت واحدهاي صنفی منطبق با شيوه‌نامههاي بهداشتي و انهدام باندهاي احتكار و توزيع خارج از شبكه مايحتاج مردم موفق به کشف 27 هزار و 950 عدد ماسك، 2 هزار و 222 بطری محلول ضدعفوني كننده و هفت هزار و 100 قلم داروی قاچاق شده است.

 

اين مقام ارشد انتظامي از  استمرار اجرای طرح ممنوعیت تردد وسایل نقلیه از ساعت 22 تا 3 بامداد خبر داد و افزود: همکاری و مشارکت مردم در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش بسیار مهمی در کاهش زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا دارد.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح ممنوعیت ترددهای کرونایی 20 هزار و 694 دستگاه خودروی متخلف به علت عدم رعایت قوانین وضع شده با جریمه یک میلیون تومانی اعمال قانون شدند اظهار داشت: 14 هزار و 230 دستگاه نیز به علت عدم توجه به محدودیت‌های تردد شبانه با جریمه 200 هزار تومانی در معابر شهری اعمال قانون شدند.

 

اين مقام ارشد انتظامي تصریح کرد: ماموران در طول این مدت با تذکر به 17 هزار و 237 دستگاه خودروی متخلف از ورود بیش از 30 هزار دستگاه خودرو شخصی با پلاک غیربومی به گیلان ممانعت به عمل آورده‌اند.

 

سردار ملکی با اشاره به اینکه پلیس با آن دسته از رانندگانی که به قوانین و تذکرات ماموران انتظامی بی‌توجهی کنند، برخورد می‌کند بیان داشت: نیروی انتظامی علاوه بر تامین امنیت و انتظام بخشی به بیمارستان‌ها و ارائه خدمات انتظامی به شهروندان، با بکارگیری هزار و 446 نفر در قالب اکیپ‌های انتظامی و ترافیکی، مسؤولیت نظارت بر ورود و خروج خودروها به استان گیلان را نیز برعهده داشت.

 

وی تامین امنیت و همچنین حراست از مبانی اعتقادی و فرهنگ غنی ایران اسلامی و برخورد با تورهای گردشگری و ورزشي ناامن و فاقد مجوز را از دیگر فعالیت‌های نیروی انتظامی برشمرد و گفت: از 24 مردادماه تا 5 شهریورماه سال جاری از تردد 24 گروه گردشگری فاقد مجوز در قالب 2 دستگاه مینی‌بوس و 14 دستگاه اتوبوس و 6 گروه دوچرخه‌سوار غیرمجاز در سطح استان جلوگیری شد.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان از همکاری بسیار خوب شهروندان با پلیس تقدیر و تشکر کرد و رعایت قوانین و مقررات و عمل به توصیه های بهداشتی را گامی مهم در کنترل بیماری کرونا دانست.

 

کد خبر 1090190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha