هیئت رزمندگان اسلام جیرفت پایگاهی برای تربیت نسل حسینی 

هیئت رزمندگان اسلام جیرفت توانسته در عمر ۳۲ ساله خود با استفاده از ظرفیت های موجود، جوانان زیادی را جذب کند و پایگاه مناسبی را برای تربیت و آموزش نسل حسینی در زمینه های اخلاقی، فرهنگی، مذهبی و اعتقادی به وجود آورد.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: هیئت رزمندگان اسلام جیرفت با ۳۲ سال قدمت، از نخستین هیئت های مذهبی شهرستان است که از بدو تاسیس تاکنون در راستای ترویج مکتب عاشورا و فرهنگ حسینی فعالیت دارد.

در نگاه نخست با شنیدن نام یک هیئت مذهبی ناخودآگاه تصاویری از برافراشتن بیرق های عزاداری، برپایی مجالس عزاداری و سینه زنی توسط جوانان هیئت در اذهان ما تداعی می شود و شاید این تصور در اذهان ما به وجود آید که فعالیت های یک هیئت مذهبی تنها مختص برگزاری مراسم عزاداری در ماه های محرم و صفر است.

 

اما باید گفت؛ هیئت های مذهبی هستند که علاوه بر برپایی مراسم عزاداری در زمینه های مختلفی فعالیت دارند و همه فعالیت های آنها رنگ و بوی حسینی دارد.



هیئت رزمندگان اسلام جیرفت یکی از هیئت های مذهبی است که علاوه بر برپایی مجالس عزاداری و بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی، توانسته در عمر ۳۲ ساله خود با استفاده از ظرفیت های موجود، جوانان زیادی را جذب کند و پایگاه مناسبی را برای تربیت و آموزش نسل حسینی در زمینه های اخلاقی، فرهنگی، مذهبی و اعتقادی ایجاد کند.

 

این هیئت پس از شیوع ویروس منحوس کرونا در لبیک به ندای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرارگاه جهادی و سلامت را برای حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا و کمک به مدافعان سلامت راه اندازی کرده است.


بنا بر این گزارش خبرگزاری شبستان برای آشنایی بیشتر با فعالیت های هیئت رزمندگان اسلام جیرفت با مسئول این هیئت گفت و گو کرد.

 

«محسن مقبلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: هیئت رزمندگان اسلام جیرفت از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و ۷ عضو به عنوان هیئت امنا دارد.


مسئول هیئت رزمندگان اسلام جیرفت افزود: از آنجایی که در این هیئت مرد، زن و جوانان حضور دارند بنابراین برای پیشبرد اهداف در نظر گرفته شده، فعالیت های بانوان در قالب پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام و جوانان نیز در قالب جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام انجام می شود.



وی بیان کرد: از رویکرد فعالیت های هئیت رزمندگان اسلام تا قبل از شیوع کرونا، برگزاری بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی بود و بر همین اساس در سالروز شهادت ائمه معصومین (ع) مراسم عزاداری و در ایام ولادت این بزرگواران نیز مراسم جشن برگزار کرده است.


مقبلی ادامه داد: برگزاری جشن دهه فجر، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برگزاری یادواره شهدا از دیگر فعالیت های هیئت رزمندگان اسلام از بدو شکل گیری بوده است.


مسئول هیئت رزمندگان اسلام جیرفت ابراز کرد: پس از شیوع کرونا به دلیل محدودیت ها، بخشی از فعالیت های این هیئت در بستر فضای مجازی برگزار می شود و از مناسبت های مذهبی نیز فقط عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم برگزار می شود.


وی اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا همچون سال گذشته، فضای بیرونی حسینیه شهدا برای برگزاری مراسم عزاداری فضا سازی شد تا عزاداران حسینی با خاطری آسوده در این مراسم حضور یابند.


مقبلی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت های هیئت رزمندگان اسلام، راه اندازی موکب دارالولایه با ۱۰۰ خادم است که در ایام اربعین حسینی به زائرین امام حسین (ع) در کربلای معلی خدمت رسانی می کند.


مسئول هیئت رزمندگان اسلام جیرفت اضافه کرد: امسال اگر خداوند توفیق دهد و با توجه به شرایط کرونایی محدودیتی برای راه اندازی موکب در کربلای معلی وجود نداشته باشد، برای پنجمین سال برای خدمت رسانی عازم کربلا می شویم.


وی بیان کرد: موکب دارالولایه هر ساله در کربلای معلی مکانی را برای اسکان و پذیرایی از زائران امام حسین (ع) راه اندازی کرده و علاوه بر این نیز برنامه های فرهنگی اجرا می کند.


مقبلی افزود: در مدت زمان برپایی موکب هر شب مراسم سوگواری همراه با مداحی و سخنرانی را برگزار کرده ایم و برای سخنرانی نیز از ظرفیت سخنرانان مطرح کشوری و توانمند استفاده شده است.


مسئول هیئت رزمندگان اسلام جیرفت ابراز کرد: یکی دیگر از فعالیت های هیئت رزمندگان اسلام کمک مومنانه به نیازمندان مخصوصا آسیب دیدگان کرونایی است و بر همین اساس از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار پرس غذای نذری با حفظ کرامت انسانی، درب منازل آنها تحویل شده است.



وی اظهار کرد: همچنین امسال ۲۰۰ بسته حمایتی شامل اقلام و مایحتاج ضروری نیازمندان تهیه شده و در بین آنها توزیع شده است.


مقبلی ادامه داد: راه اندازی گروه جهادی یکی دیگر از فعالیت های هیئت رزمندگان اسلام است تا از این طریق بتوانیم در زمینه محرومیت زدایی نیز خدمت رسانی کنیم.


مسئول هیئت رزمندگان اسلام جیرفت عنوان کرد: ساخت سرویس بهداشتی، بازسازی و احداث مسکن محرومین از جمله اقدامات این گروه جهادی است.

 

 

ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) رویکرد فعالیت پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام 

 

 

«شفیقه شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) عصمت و طهارت (ع) فعالیت می کند و همواره سعی دارد به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گوش فرار داده و به آن عمل کند.


مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت در تشریح برنامه های این هیئت بیان کرد: تاکنون به مناسبت ولادت و شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا (س)، قهرمان صبر و ایثار و شهادت حضرت زینب کبری (س)، حضرت ام البنین (س)، حضرت خدیجه کبری (س)، همایش شیرخوارگان حسینی و همایش سه ساله های حسینی مراسم برگزار شده است.


وی افزود: یکی از برنامه های هر ساله هیئت پیروان عترت برگزاری جشن سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) ویژه بانوان است.


شفیعی ابراز کرد: برپایی جشن ازدواج آسان زوج های بی بضاعت، همایش سبک زندگی اسلامی، برپایی نشست های بصیرت افزایی از دیگر برنامه های این هیئت است.


مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت اظهار کرد: در طول سال نیز کلاس های مشاوره خانواده در راستای تحکیم بنیان خانواده ها، ویژه بانوان برگزار شده و علاوه بر این نیز دوره های مشاوره قبل از ازدواج برای دختران جوان برگزار می شود.


وی ادامه داد: یکی از برنامه های هر ساله هیئت به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوهای برتر، برگزاری همایش نقش زنان در دفاع مقدس و یادواره زنان شهیده شهرستان است.


شفیعی خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا، بزرگداشت روز ملی دختران همراه با جشن ولادت حضرت معصومه (س)، بزرگداشت دهه کرامت، هفته وحدت، وفات حضرت معصومه (س)، هفته عفاف و حجاب، وفات حضرت زینب (س)، مراسم اعتکاف، ویژه برنامه های ماه رمضان و محرم از دیگر فعالیت های پیروان عترت است.


مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت عنوان کرد: پس از شیوع کرونا، کارگاه تولید ماسک راه اندازی شده و ماسک های تولیدی به صورت رایگان در بین مردم توزیع شد.


وی اضافه کرد: تهیه و توزیع بسته های معیشتی، بهداشتی، پخت غذای گرم و توزیع گوشت قربانی برای افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا و همچنین خرید دارو برای بیماران کرونایی انجام شده است.



شفیعی با اشاره به فعالیت پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت در موکب دارالولایه، اظهار کرد: یکی از فعالیت های بانوان قبل از اعزام به کربلای معلی، در جمع آوری کمک های مردمی اعم از نقدی و غیرنقدی، آماده سازی و فریز کردن برخی از مواد غذایی است.


مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت بیان کرد: بانوان خادم در کربلای معلی به صورت شبانه روزی به بانوان زائر در اسکان و پذیرایی خدمت رسانی می کرده و در پخت غذا نیز کمک می کنند.


 
وی خاطرنشان کرد: ان شاءالله امسال در صورت اخذ مجوز ستاد ملی کرونا، خادمین پیروان عترت در موکب دارالولایه در کربلای معلی در خدمت زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستیم.

 

 

هدف فعالیت های هیئت جوانان عاشورایی ترویج مکتب عاشورا و زمینه سازی ظهور است

 

 

«سعید بهادر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به برنامه های فرهنگی هیئت جوانان عاشورایی در طول سال، گفت: برگزاری مناسبت های مذهبی از جمله مراسم عزاداری دهه اول محرم، دهه دوم فاطمیه، جشن روز جوان هم زمان با سالروز تولد حضرت علی اکبر (ع)، تجلیل از جوانان عاشورایی، جشن میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، برگزاری ایام الله دهه فجر، سرکشی هفتگی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان بخشی از برنامه های این هیئت است.



مسئول هیئت جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام جیرفت ترویج حاج قاسم را یکی از اولویت های این هیئت برشمرد و افزود: بیش از یک سال و نیم است که در راستای ترویج مکتب این شهید گرامی جلساتی را به صورت منظم برای جوانان عاشورایی برگزار می کنیم.


وی بیان کرد: در حوزه فعالیت های قرآنی نیز با توجه به شرایط فعلی دوره های قرآن و عترت با حضور اساتید برجسته قم یا تهران به صورت وبیناری برگزار می شوند.


بهادر یکی دیگر از رویکرد های هیئت جوانان عاشورایی را توجه به بیانیه گام دوم انقلاب دانست و ابراز کرد: برای عمل به بیانیه گام دوم انقلاب یک هیئت اندیشه ورز از میان جوانان عاشورایی نخبه و دانشگاهی تشکیل شده که در این زمینه فعالیت داریم.


مسئول هیئت جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام جیرفت ادامه داد: یکی از فعالیت های هیئت اندیشه ورز با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب کمک به تحکیم بنیان خانواده ها است و در همین راستا چند مشاور به ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به خانواده ها مشغول هستند.


وی اظهار کرد: اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی است که متاسفانه دامنگیر برخی از افراد جامعه شده است و یکی از فعالیت های هیئت جوانان عاشورایی کمک به کاهش این آسیب اجتماعی است و به همین منظور تفاهم نامه ای مراکز ترک اعتیاد امضاء شده و بخشی از هزینه های ترک معتادین توسط این هیئت پرداخت می شود.


بهادر عنوان کرد: برگزاری وبیناری دوره های سبک زندگی اسلامی با حضور اساتید برتر قم و همچنین تامین جهیزیه نوعروسان بی بضاعت از دیگر فعالیت های هیئت جوانان عاشورایی است.


مسئول هیئت جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام جیرفت اضافه کرد: سال گذشته با کمک این جوانان و همچنین با جلب کمک های مومنانه خیرین توانستیم ۱۸ سری جهیزیه تهیه کرده و به نوعروسان بی بضاعت اهدا کنیم.


وی بیان کرد: برای کمک به کادر درمان و حمایت از بیماران کرونایی بی بضاعت، تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و مرکز بهداشت شهرستان منعقد شده و در همین راستا تعداد ۶ نفر از جوانان عاشورایی هر ماه به مدت تقریبی ۶ روز در کنار کادر درمان به بیماران کرونایی خدمت می کنند.


بهادر ابراز کرد: در خصوص کمک به بیماران کرونایی بی بضاعت نیز از طریق پایگاه های سلامت محله این افراد به ما معرفی می شوند و ما نیز بسته های حمایتی در بین آنها توزیع می کنیم.


مسئول هیئت جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام جیرفت اظهار کرد: برگزاری دوره های تربیتی امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از فعالیت های هیئت جوانان عاشورایی است که با توجه به شرایط فعلی با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شوند.
 

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ نفر از جوانان عاشورایی در این دوره ها  شرکت کرده و با روش های صحیح امر به معروف و نهی از منکر آشنا می شوند.


بهادر تاکید کرد: هیئت جوانان عاشورایی یک هدف بزرگ و مهم را دنبال می کند و آنهم ترویج مکتب عاشورا برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت است.


مسئول هیئت جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام جیرفت خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ و نهضت عاشورا زمینه ساز احیای اسلام ناب محمدی (ص) شد بنابراین باید در ترویج آن که پیش نیاز قیام و نهضت مهدوی (عج) است، تلاش کنیم.


وی با بیان این مطلب که اصل در عزاداری ها، زنده نگه داشتن قیام  عاشورا است، عنوان کرد: تفکر عاشورایی، حماسه حسینی و رسالت زینبی باید در دنیا فرا گیر شود.


بهادر ادامه داد: شور حسینی هر سال در ماه های محرم و صفر در ایران و جهان اسلام جاری می شود تا به لطف خدا سرانجام به اقیانوس حاکمیت عدل گستر منتظر مهدی آل محمد (ص) ختم شود.


مسئول هیئت جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام جیرفت در خاتمه با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: تا هنگامی که شور حسینی در این مملکت استوار است هیچ توطئه و تحریمی نمی‌تواند بر کشور غلبه کند و از پای بیندازد چرا که مردم کشور حرکت امام حسین (ع) را مدنظر داشته و برای مقابله با دشمنان از جای بر می‌خیزند.

کد خبر 1090192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha