جزییات وام ودیعه مسکن برای مستاجران نیمه دوم سال/ ضریب جینی خانوارهای ایرانی در سال ۹۹ بالاتر از ۰.۴ شد

یارانه معیشتی شهریور ۱۴۰۰ امشب واریز می‌شود، جزییات وام ودیعه مسکن برای مستاجران نیمه دوم سال، ضریب جینی خانوارهای ایرانی در سال ۹۹ بالاتر از ۰.۴ شد، پالایش اساسی در مدیران وزارت تعاون برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه 10 شهریور شبستان به شرح زیر است:
 
 
محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه متقاضیان وام ودیعه مسکن تا تاریخ اعلام شده در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا می‌توانند در سامانه برای این وام ثبت نام کنند، گفت: کسانی که نیمه دوم سال مهلت قراردادشان است، می‌توانند مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند.

او ادامه داد: در سال گذشته هم کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال بود، مدارک خود را بارگذاری کردند و امسال هم همانند سال گذشته و طبق رویه سال قبل این اقدامات انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها اقدامات لازم برای دریافت تسهیلات را انجام دهند، افزود: برنامه ریزی‌ها صورت گرفته و متقاضیان می‌توانند نام بانک و شعبه مورد نظر را انتخاب و مراحل روند پرداخت را طی کنند.

 

ضریب جینی خانوارهای ایرانی در سال ۹۹ بالاتر از ۰.۴ شد

در سال ١٣٩٩ ضریب جینی خانوارهای کل کشور ٠,٤٠٠٦ است که در مقایسه با سال قبل ٠.٠٠١٤ افزایش نشان می­ دهد. همچنین ضریب جینی خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٠.٣٨٣٥ و ٠.٣٥٩٠ است که نسبت به سال قبل به ترتیب ٠.٠٠٠٨ و ٠.٠٠٥١ افزایش نشان می­‌دهد.

سال ١٣٩٩ -کل کشور

سهم بیست درصد کم­ درآمدترین و پردرآمدترین جمعیت به ترتیب ٠,٠٥٨٣ و ٠,٤٧٤٤ درصد است. نسبت ده، بیست و چهل درصد پردرآمدترین به ده، بیست و چهل درصد کم درآمدترین جمعیت به ترتیب ١٣,٩٦، ٨,١٣ و ٤,٣٢ است. شاخص پالما به ١,٩٦ و شاخص تیل به ٠,٢٧٢١ رسیده است. همچنین شاخص اتکینسون  ٠,٢٣٧٩ است.

سال ١٣٩٩ - مناطق شهری

سهم بیست درصد کم درآمدترین و پردرآمدترین جمعیت به ترتیب ٠,٠٦٣٩ و ٠,٤٦٢٤ درصد است. نسبت ده، بیست و چهل درصد پردرآمدترین به ده، بیست و چهل درصد کم درآمدترین جمعیت به ترتیب ١٢,٠٢، ٧,٢٤ و ٣,٩٩ است. شاخص پالما ١,٧٨ و شاخص تیل ٠,٢٤٩٢ است. همچنین شاخص اتکینسون ٠,٢١٧٥ است.

سال ١٣٩٩ - مناطق روستایی

سهم بیست درصد کم درآمدترین و پردرآمدترین جمعیت به ترتیب ٠,٠٦٨٣ و ٠,٤٤٠٦ درصد است. نسبت ده، بیست و چهل درصد پردرآمدترین به ده، بیست و چهل درصد کم درآمدترین جمعیت در مناطق روستایی به ترتیب ١٠,٥٤، ٦,٤٥ و ٣,٦٣ است.

شاخص پالما ١,٥٦ و شاخص تیل در ٠,٢١٦١ است. همچنین شاخص اتکینسون ٠,١٩٣٠ است. در سال ١٣٩٩ در مناطق شهری کمترین ضریب جینی مربوط به استان اردبیل (٠,٢٥٧٩) و بیشترین در استان سیستان و بلوچستان (٠.٤٥٧٠) مشاهده می‌­شود.

در این سال در مناطق روستایی کمترین ضریب جینی مربوط به استان خوزستان (٠,٢٤٠٩) و بیشترین در استان چهارمحال و بختیاری (٠.٣٦٢١) مشاهده می­شود.

 

یارانه معیشتی شهریور ۱۴۰۰ امشب واریز می‌شود

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی همانند دوره‌های قبل خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود.

براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه، این ماه نهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده اند کسر خواهد شد.

 

قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱ میلیون و ۹۶۸ هزار تومان رسید

امروز (چهارشنبه 10 شهریور) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۹۸ درصد رشد به ۱۱,۶۵۲,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۲۶ درصد رشد به ۱,۸۱۵.۰۳ دلار،‌ قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۸۹ درصد رشد به ۱۱۹,۶۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۰۳ درصد افت به قیمت ۱۱۴,۹۹۰,۰۰۰‬ ‬ ریال، هر عدد نیم سکه با ۱.۰۵ درصد رشد به قیمت ۶۲,۶۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۱.۰۴ درصد رشد به قیمت ۳۸,۹۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۱.۹۶ درصد افت به قیمت ۲۳,۰۰۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه ۱۰ شهریور) قیمت هر دلار آمریکا با ۱.۳۲ درصد رشد به ۲۷۴,۲۲۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۰.۹۹ درصد رشد به ۳۰۸,۹۳۰ ریال و قیمت هر پوند با ۱.۳۷ درصد رشد به ۳۸۰,۰۹۰ ریال رسید.

 

بانک مرکزی امروز (چهار شنبه دهم شهریورماه ۱۴۰۰) نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که براساس آن نرخ ۹ ارز کاهش و ۲۷ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۰ ارز ثابت ماند. امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷ هزار و ۷۳۶ ریال و یورو ۴۹ هزار و ۵۵۴ ریال ارزش‌گذاری شد. بر پایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۸۳۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۶۵ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۳۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۶۴ ریال، روپیه هند ۵۷۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۶۸۰ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۱۶۹ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۱۶۳ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۴۰۰ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۲۵۴ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۵۷۱ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۹۶ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۴۸ ریال، روبل روسیه ۵۷۴ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲‌ هزار و ۸۷۸  ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۶۸۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۲۱۱ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۲۸۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲‌ هزار و ۱۰۸ ریال، کیات میانمار ۲۶ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۸۰۴ ریال، یکصد درام ارمنستان ۸  هزار و ۵۴۱ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۹۶ ریال تعیین شد.

 

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۰۱ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۰ هزار و ۱۵۹  ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۰۳ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۶ هزار و ۲۵۴ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۵۱ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۵۰۶ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۹۴۲ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۷۹۹ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۴ هزار و ۶۴۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار و ۶۸۷ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۸۹ ریال قیمت خورد.

 

اجازه ادامه فعالیت به مدیران ناسالم نمی‌دهیم/پالایش اساسی در مدیران وزارت تعاون

حجت اللّه عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شب گذشته (سه شنبه 9 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بیشتر همکاران ما پاکدست و با تقوا هستند و تاکید بر اینکه اجازه ادامه فعالیت به مدیران ناسالم نمی‌دهیم، افزود: افرادی که تعداد آن‌ها کم نیست در این وزارتخانه نفوذ کرده اند و ما به صورت جدی مبارزه با فساد را آغاز کرده ایم. در چند روز گذشته، برخی مدیران برکنار شده اند و به هیچ عنوان با مسأله فساد مماشات نمی‌کنیم و برای برخورد قضائی با این افراد، دوستان دیگری کار‌ها را پیگیری می‌کنند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد را بر اساس سیاست‌های رسانه‌ای به اطلاع مردم می‌رسانیم، گفت:۱۰‌ها نفر که در ستاد‌های انتخاباتی دوره‌های گذشته حضور داشتند در مسئولیت‌های اقتصادی قرار داده شده اند که شناختی از آن بخش ندارند و بخشی از ناکارآمدی نیز به دلیل انتصاب این افراد است. چه دلیلی دارد فردی که در ستاد انتخاباتی فعال بوده است مدیر عامل یا رئیس هیأت مدیره بخشی باشد که هیچ درکی از آن موضوع اقتصادی ندارد. اگر رئیس جمهور پای مبارزه با فساد باشد قطعا این کار انجام می‌شود و اگر نباشد، مبارزه با فساد انجام نخواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه عده ای، صاحبان قدرت و ثروت را مافیا می‌دانند، اما این‌ها قدرت‌های پوشالی هستند و این طور نیست که همه جا را گرفته باشند و کسی نتواند با آن‌ها برخورد کند، گفت: ممکن است آن‌ها یک سری رفتار‌های مذبوحانه رسانه‌ای نیز انجام دهند که هیچ اهمیت و اثری در مبارزه با فساد نخواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر در مبارزه با فساد عزم جدی وجود داشته باشد بسیاری از این افراد استعفاء می‌دهند، گفت: البته مراحل قضائی حتماً باید پیگیری و انجام شود. در چند ماه آینده پالایش اساسی در مدیران زیر مجموعه خود انجام می‌دهم و مدیران کارآمد و پاکدست قطعا ارتقاء می‌یابند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مجموعه‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق الناس و در دست ما امانت است که تلاش می‌کنیم به صورت سالم و کارآمد فعالیت کنند، گفت: شرکت‌ها و کارخانجات این وزارتخانه مانند صندوق بازنشستگی، سازمان تأمین اجتماعی و ... متعلق به مردم است، اما تاکنون این شرکت‌ها خوب مدیریت نشده است که تلاش می‌کنیم تیم مدیریتی بسیار قوی‌ای برای اداره این بخش‌ها به کار بگیریم.

 

وی با بیان اینکه باید با تعارض منافع در همه بخش‌های دولت مبارزه شود، گفت: بنابراین به معاونان و رؤسای صندوق‌های این وزارتخانه گفته ام باید کمیته مقررات زدایی و تمرکززدایی و کمیته مبارزه با فساد و رفع تضاد منافع تشکیل دهند. قرارداد رفاه ایرانیان را که ۱۴ ستاد دارد و یکی از ستاد‌های آن مبارزه با مفاسد و رفع تضاد منافع است ایجاد کرده ایم.

 

کد خبر 1090210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha