مدرک محوری از ایرادات سیستم آموزشی کشور است

اوسط هاشمی از مدرک محوری به عنوان یکی از ایرادات سیستم آموزشی کشور نام برد و گفت: همه ارزش نباید مدرک باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کیش، « علی اوسط هاشمی » در جمع اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش، با اعلام چهار عنصر اساسی در سازمان فنی و حرفه ای کشور، اظهار کرد: تدوین استاندارد جدید مشاغل بر اساس آینده پژوهی اولین عنصر و رویکرد است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون هفت هزار و 500 استاندارد آموزشی در کشور موجود است، افزود: حرفه ای، دومین عنصر اساسی در سازمان فنی و حرفه ای کشور است.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه معادل سازی مدرک برای نیروهای با تجربه و دارای مهارت در حال تصویب است، بر جامعه و تقاضا محور کردن مهارت تاکید و عنوان کرد: دانش، کاهش دهنده زمان دستیابی به مهارت است.

 

وی سنجش مهارت را یکی دیگر از برنامه های این سازمان برشمرد و تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد که هر کس به راحتی موفق به کسب مدرک نشود.

 

اوسط هاشمی افزود: طبق استانداردهای ایسکو ۲۰۰۸ ، گواهینامه های فنی و حرفه ای  اعتبار جهانی دارد و قابل ترجمه است.

 

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: اساس آموزش در سازمان فنی و حرفه ای پروژه محوری و آموزش در محیط کار است و تنها ۳۰ درصد مباحث تئوریک است.

 

وی با اشاره به تفاوت ها و مزیت هایی که در کیش می تواند ایجاد شود ،گفت: در جزیره کیش با هماهنگی جوامع و صنوف، افراد بدون شرکت در دوره آموزشی، سنجش مهارت خواهند شد و در صورت داشتن مهارت لازم بدون گذراندن دوره، گواهینامه دریافت خواهند کرد.

 

تهیه بانک اطلاعاتی مربیان کیش، دادن گواهی به مربیان کیش، تشکیل کمیته آموزش، توجه به مشاغل جدید و رو به رشد ، نیاز به جمع آوری اطلاعات بازار کار و مهارت کیش به صورت سیستمی از مباحث دیگر مطرح شده در سخنان رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور بود.

 

 

 

 

کد خبر 1090223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha