کنگره ملی آیت الله مدنی ۲۰ شهریور در همدان برگزار می شود

حجازی گفت: بی‌شک یکی از بهترین برنامه‌‌‌‌‌های زنده نگه‌داشتن آرمان‌‌‌‌‌های دینی و اصیل زنده نگه‌داشتن یاد علما به‌ویژه شهدای عزیز است که چراغ هدایت مردم در ایام مبارزات و سپس تکوین انقلاب اسلامی بوده و هستند.

«سید محمد کاظم حجازی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: امسال سومین کنگره توسط مؤسسه شهید مدنی برگزار می‌شود؛ نخستین کنگره ویژه آیت‌الله نجفی همدانی و دومین کنگره مختص آیت‌الله تألهی برگزار شد.

 

دبیر کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی(ره) افزود: علما در اسلام جایگاهی رفیع و ارزشمند دارند و عالم واقعی، جانشین پیامبر (ص) در تبلیغ دین و اجرای احکام الهی است و  وجود چنین تعالیم نورانی در دین مبین اسلام، باعث شده تا تاریخ اسلام در هر عصری شاهد وجود عالمانی وارسته باشد که نه تنها علم آن‌ها، چراغِ روشن راه مردم بوده بلکه لحظه‌لحظۀ زندگی ایشان و رفتار و کردار و گفتارشان سرمشق انسان‌‌‌‌‌های حقیقت‌طلب و خداجو قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: آیت‌الله سيد اسدالله مدني، شهید محراب و شهید راه نماز، که به‌حق باید گفت از اولین پیشگامان مبارزه با ظلم و ستم پهلوی بود. اگرچه سال‌هایی از شهادت شهید محراب می‌گذرد اما هنوز بررسی زندگانی ایشان و تبیین ویژگی‌‌‌‌‌های برجسته و اخلاقی ایشان، گام مهمی در ترویج ارزش‌‌‌‌‌های الهی به شمار می‌رود.

 

وی بیان کرد: زندگی این عالم بزرگ می تواند برای جوانانی که سال‌‌‌‌‌های نخستین انقلاب اسلامی و حماسه و عرفانِ این استوانه‌‌‌‌‌های وارسته اخلاق را درک نکرده‌اند، جذاب، شنیدنی و تأثیرگذار باشد.

 

حجازی گفت: حال امروز با توجه به اینکه دشمنان در طرحی نو و از طریق تهاجم فرهنگی به مصاف ملت انقلابی و متدین ایران آمده‌اند و با کمال تأسف دشمنان در این مصاف تا حدودی به مقاصد ننگین خویش دست یافتند باید مسأله تهاجم فرهنگی را جدی تلقی کرد و با شناخت همه‌جانبه و عمیق آن، به رویارویی و مبارزه اصولی با آن پرداخت.

 

دبیر کنگره ملی آیت الله مدنی بیان کرد: بی‌شک یکی از بهترین راه‌‌‌‌‌های مبارزه با این تهاجم سخت بازگشت به ریشه‌ها و گسترش فرهنگ ناشی از این ریشه در بین آحاد مردم است. چراکه دشمنان نیز دقیقاً همین ریشه را نشانه گرفته‌اند و همان‌گونه که ذکر شده ریشه انقلاب اسلامی در نهضت دینی و تأسی مردم به این نهضت است؛ بنابراین با نگاهی به نهضت دینی و کارکرد‌‌‌‌های آن می‌توان قدم بسیار بزرگی در راه حفظ آرمان‌‌‌‌‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با تهاجم فرهنگی برداشت.

 

وی اظهار داشت: در همین راستا بی‌شک یکی از بهترین برنامه‌‌‌‌‌های زنده نگه‌داشتن آرمان‌‌‌‌‌های دینی و اصیل زنده نگه‌داشتن یاد علما و عرفا و به‌ویژه شهدای عزیز این راه است که چراغ هدایت مردم در ایام مبارزات و سپس تکوین انقلاب اسلامی بوده و هستند.

 

 

کد خبر 1090238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha