حفظ و نشر ارزش های دینی و انقلابی از اهداف برگزاری کنگره آیت الله مدنی است

حجازی گفت: حفظ و نشر ارزش‌‌‌‌‌های دینی و انقلابی با تأسی از انقلاب اسلامی و تجلیل از مقام عرفانی و اخلاقی، علمی و انقلابی شهید مدنی از اهداف کنگره ملی آیت الله مدنی در همدان است.

«سید کاظم حجازی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: تجلیل و گرامیداشت یاد شهید مدنی، تقویت بینش دینی و سیاسی جامعه، معرفی الگو‌‌‌‌های مناسب برای جوانان و آحاد مردم،بررسی و معرفی ابعاد شخصیت عرفانی، اخلاقی، علمی و انقلابی شهید مدنی از برخی اهداف برگزاری کنگره ملی آیت الله مدنی در همدان است.

 

دبیر کنگره ملی شهید محراب آیت الله مدنی در همدان افزود: تبیین اندیشه انقلابی شهید مدنی خصوصاً همراهی و تبعیت ایشان از ولی‌فقیه به ویژه حضرت امام خمینی(ره) از دیگر اهداف کنگره است.

 

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) در این مورد می‌فرمایند: «روحانیون مبارز و متعهد اسلام، همیشه پیشتاز و سپر بلای مردم بوده‌اند. بر بالای دار رفته‌اند و محرومیت‌ها چشیده‌اند. زندان‌ها رفته‌اند و اسارت‌ها و تبعیدها دیده‌اند و بالاتر از همه، آماج طعن‌ها و تهمت‌ها بوده‌اند و در شرایطی که بسیاری از روشنفکران در مبارزه با طاغوت به یأس و ناامیدی رسیده بودند، روح امید و حیات را به مردم برگرداندند و از حیثیّت و اعتبار واقعی مردم دفاع نموده‌اند و هم‌اکنون نیز در هر سنگری از خطوط مقدم جبهه گرفته تا مواضع دیگر در کنار مردمن.

 

وی بیان کرد: اما آنچه که به واقع باعث رشد و توسعه این فرهنگ در ایران اسلامی شده است بی‌شک حضور روحانیون با اخلاص و شجاع و متقی بوده است چراکه مردم ایران از انقلاب مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری روحانیون مخلص و شجاع خویش همچون شیخ فضل‌الله نوری، میرزای شیرازی، آیت‌الله کاشانی و امام خمینی دائماً در مسیر مبارزه با ظلم و استبداد بودند.

 

حجازی اظهار داشت پس از پیروزی انقلاب، که دشمنان این ملّت تمام تلاش خود را برای سرنگونی نظام اسلامی ایران بکار بستند و با تبلیغات مسموم و تحریم اقتصادی و بالاخره جنگ تمام‌عیار هشت‌ساله سعی در خشکاندن نهال نوپای انقلاب داشتند. یکی از نهاد‌‌‌‌های اصلی تشریح و تبیین مبانی انقلاب اسلامی سنگر نماز جمعه و به‌صورت مشخص امامان جمعه بودند که با هوشیاری ایشان و ملت غیور ایران، هیچ‌یک از این نقشه‌ها کارساز نیفتاد و در راه این مبارزه البته علمای بزرگی با اقتدا به امیرالمؤمنین علیه‌السلام و با نثار خون پاک خویش روشنی‌بخش این مسیر شدند که امروز از آن‌ها به‌عنوان شهید مدنی نام برده می‌شود.

 

وی گفت: آیت‌الله سيد اسدالله مدني، شهید محراب و شهید راه نماز، که به‌حق باید گفت از اولین پیشگامان مبارزه با ظلم و ستم پهلوی بود. اگرچه سال‌هایی از شهادت شهید محراب می‌گذرد اما هنوز بررسی زندگانی ایشان و تبیین ویژگی‌‌‌‌‌های برجسته و اخلاقی ایشان، گام مهمی در ترویج ارزش‌‌‌‌‌های الهی به شمار می‌رود و می‌تواند برای جوانانی که سال‌‌‌‌‌های نخستین انقلاب اسلامی و حماسه و عرفانِ این استوانه‌‌‌‌‌های وارسته اخلاق را درک نکرده‌اند، جذاب، شنیدنی و تأثیرگذار باشد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1090242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha