خیران برای راه اندازی کتابخانه سیار در جهرم مشارکت کنند

امیرزاده از خیران نیکوکار جهرمی خواست برای راه اندازی کتابخانه سیار در این شهرستان یاری گر اداره کتابخانه های عمومی جهرم باشند.

«مجتبی امیرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان، در نظر دارد ۸۰ درصد از هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی راه‌اندازی چهار باب کتابخانه سیار در استان را پرداخت کند، به این شرط که حداکثر ۲۰ شهریور یکصد میلیون تومان سهم شهرستان را پرداخت شود.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم افزود: از مزایای ایجاد کتابخانه سیار در جهرم به محرومیت‌زدایی فرهنگی از روستاها متعدد شهرستان و مناطق عشایری، ارتقای ملموس سرانه‌ مطالعه در جامعه هدف (مناطق آسیب‌پذیر شهری، روستاها و عشایر شهرستان) می توان اشاره کرد.

 

 وی بیان کرد: همچنین ۴۰۰ میلیون هزینه راه‌اندازی توسط خیرین استان (شامل خرید خودرو، تجهیز و تامین کتاب و نشریه) تامین می شود.

 

امیرزاده عنوان کرد: هزینه ردیف استخدامی دائمی یک نفر نیروی دارای شرایط لازم (توسط نهاد کتابخانه‌ها به عنوان راننده و کتابدار) تامین و سهمیه مستمر کتاب و نشریه توسط نهاد کتابخانه‌ها ارسال می شود.

 

وی از شهروندان فرهنگ دوست جهرمی خواست با توجه به فرصت ایجاد شده برای شهرستان، کتابخانه عمومی جهرم را تأمین کل یا بخشی از مبلغ یکصد میلیون تومان یاری کنند.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم در پایان گفت: در صورت تمایل، پس از انجام مراحل قانونی، کتابخانه به نامی که خیرین پیشنهاد کنند نامگذاری و شناخته می شود.

کد خبر 1090257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha