رزمایش بزرگ «شمیم حسینی» در همدان برگزار می شود

حجت الاسلام زین العابدینی گفت: رزمایش بزرگ «شمیم حسینی» با حضور امام جمعه و استاندار همدان روز یکشنبه (۱۴ شهریور) در امامزاده عبدالله همدان برگزار می شود.

حجت الاسلام«رضا حاجی زین العابدینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه اجرای نیات موقوفات مرتبط با محرم متناسب با شرایط فعلی کشور محور اصلی طرح «شمیم حسینی» است، گفت: این طرح امسال با توجه به شیوع موج پنجم کرونا و با هدف کمک به کادر درمان و بیماران نیازمند آسیب دیده از کرونا  انجام می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: سال گذشته در طرح شمیم حسینی 2 هزار بسته معیشتی به ارزش 800 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد که امسال نیز پیش بینی می کنیم تعداد بسته های معیشتی بیشتری در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

 

وی تاکید کرد: از قبل ایام محرم نیز اعلام کردیم با توجه به شیوع ویروس کرونا کسانی‌که نذر دارند، می‌توانند نذورات خود را به منظور تهیه سبد غذایی و برای کمک به نیازمندان تغییر و اهدا کنند.

 

حجت الاسلام زین العابدینی  با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا آیین‌های عزاداری در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان با محدودیت و رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار شد، گفت: ورود عزاداران با ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی در این ایام  مورد توجه بود.

 

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا و نیاز بیماران به کپسول اکسیژن همچنین تلاش می کنیم در این طرح تعدادی کپسول اکسیژن تهیه و در اختیار بیماران و کادر درمان قرار دهیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در حسینیه ها، تکایا، بقاع متبرکه بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی، کلیه عواید موقوفات مرتبط با تعزیه داری، روضه خوانی و اطعام مرتبط، در جهت تهیه سبد غذایی و پخت غذای گرم در بین جامعه هدف به مصرف خواهدرسید.

 

 

کد خبر 1090262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha