نخستین نشست اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی با وزیران جدید

نخستین نشست هم اندیشی اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی با وزیران جدید دولت سیزدهم با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به اینکه هفته آینده (۱۶ شهریور) نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود، این جلسه با حضور وزیران عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا عضو ستاد‌های هماهنگی بخش‌های مختلف برگزار شد.

وی افزود: دراین جلسه اعضاء جدید علاوه بر آشنایی با ظرفیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی وا مسئولیت خود در شورا، مروری بر مجموعه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه‌های تحولی که برای آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد نظر است انجام شد.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضاء هیئت دولت سیزدهم در خصوص یک اقدام انقلابی در بازسازی نظام مدیریت فرهنگی کشور بیان کرد: معنای این، ساماندهی نظام فرماندهی کشور است؛ یعنی ماموریت گرایی و جهت گیری‌های روشن و موثر و جلوگیری از کار‌های موازی در حوزه فرهنگ است که به نظر می‌رسد در این دیدگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش همراه است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی دیگر از موضوع‌های این جلسه را حوزه فرهنگ قرآنی دانست و گفت: ما در حوزه فرهنگ قرآنی کوتاهی‌های زیادی داشته ایم؛ به نظر می‌رسد که یک مرجعیت مهم فرهنگ قرآنی کشور، وزارت آموزش و پرورش کشور است.

حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی افزود: فضای آشنایی با ارزش‌های قرآن و عمل به نظام اخلاقی قرآن کریم و همچنین پیدا کردن رفتار قرآنی که فرهنگ قرآنی را در جامعه به وجود می‌آورد یک امر مهمی است که باید همه وزارتخانه‌ها در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی اضافه کرد: امیدواریم در این دوره جدید بتوانیم باز مهندسی در مدیریت فرهنگی قرآنی را داشته باشیم.
حجت الاسلام عاملی افزود: در این جلسه موضوع پیشران‌های علم و فناوری مثل هوش مصنوعی و فناوری‌های بالغ و همچنین حوزه الگوریتم، کوانتوم و قلمرو‌هایی که در حوزه علم و فناوری می‌تواند برای جهش در علم و فناوری و دانش بنیان نقش آفرینی کند مورد توجه قرار گرفت.

وی در پایان گفت: امیدواریم که در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه تحولی شورای عالی در حوزه‌های علم و فناوری و فرهنگ انجام شود. 

کد خبر 1090269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha