۲۵ اثر ملیله استان زنجان برای دریافت نشان ملی انتخاب شد

ارجمند گفت: ۲۵ اثر ملیله استان زنجان امسال برای دریافت نشان ملی پس از مرحله داوری استانی برای ششمین دوره داوری نشان ملی صنایع‌دستی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران از انتخاب 25 اثر ملیله برای دریافت نشان ملی خبر داد و گفت: مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیباشناسی سنتی، نوآوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات ازجمله معیارهای انتخاب بوده است.

 

امیر ارجمند درباره معیارهای داوری این آثار خاطرنشان کرد: اولین معیار ما مرغوبیت است و این‌که مراحل نهایی کار در تولید و آفرینش اثر رعایت شده باشد. دوم موضوع اصالت اثر است و اینکه از طرح‌ها یا مواد اولیه غیر ایرانی برای آثار استفاده نشود یا نشانه‌ها و هویت فرهنگی غیر ایرانی در آن تجلی پیدا نکند.

 

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی، مجموعه هنرهای اصیل، بومی و مردمی هر کشور است که ریشه‌های استوار و عمیقی در اعتقادات آداب، رسوم، عادات، سنن و در مجموع فرهنگ معنوی جامعه دارد و نمایشگر تمدن و فرهنگ اقوام بوده است. میراث‌های هنری و فرهنگی که در طول قرن‌ها به آیندگان منتقل می‌گردد دارای ارزش معنوی زیاد بوده و بر پشتوانه‌های هنری و فرهنگی گذشتگان بنا شده است.

 

کد خبر 1090324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha