اهدا هدیه محرمی به کودکان کانون امام حسن مجتبی (ع) و هیات روستای اشترمل تویسرکان

ترکاشوند گفت: شب های عزاداری محرم با همت هیات و کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی (ع) روستای اشترمل تویسرکان سربندهای محرم به کودکان هیات اهدا شد.

«حسن ترکاشوند» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: محرم که می شود، هیئت ها و دسته هاى عزادارى به عشق امام حسین(ع) در جاى جاى شهر برپا می شوند. هر کدام از ما به نوبه خودمان ارادت مان را به ارباب نشان می دهیم. یک نفر هیئت می گیرد، یک نفر چای می دهد، بعضی ها نذری می دهند. یک نفر حسینیه را جارو می زند و خلاصه سعی می کنیم هرکاری از دستمان بر می آید، انجام دهیم.


مدیر کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی (ع) روستای اشترمل تویسرکان افزود: در بین همه ی این فکر ها و نیت های خوب، به فکر کودکان هم باشیم و  وقتی یک یا چند کودک همراه مان هستند، نوع عزاداری مان هم متفاوت می شود.


وی ادامه داد: امسال جهت ثبت یک خاطره خوب در ذهن بچه ها از محرم و امام حسین (ع) هدیه محرمی شامل سربندهای محرمی و گیر سر به کودکان شرکت کننده در هیات اهدا شد.

 

ترکاشوند گفت: خانواده ها به تناسب سن فرزندان خود، می توانند به دنبال پرورش حس دینی یا باور دینی باشند چرا که آموزه دینی اگر در کنار معرفت، شور و محبت باشد می تواند  ماندگاری بیشتری در ذهن کودکان و تربیت آنها داشته باشد.

 

وی ادامه داد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم ویژه ماه محرم با رعایت دستور العمل های بهداشتی از دیگر برنامه های ماه محرم کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) روستای اشترمل در شهرستان تویسرکان است.


 

کد خبر 1090327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha