روضه‌ها و نوحه‌های پامنبری ریشه در تدین و ایمان مردم دارد

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اینکه روضه‌های پامنبری یکی از میراث فرهنگی و اصیل دزفول است که ریشه در تدین و ایمان مردم دارد گفت: تربیت نیروی جوان برای حفظ این سبک بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» امروز (چهارشنبه ۱۰ شهریور) در آیین رونمایی از روضه‌ها و نوحه‌های پامنبری که در نهاد امامت جمعه دزفول برگزار شد اظهار کرد: این روضه‌ها یکی از میراث فرهنگی و اصیل دزفول است که ریشه در تدین و ایمان مردم دارد.

 

امام جمعه دزفول افزود: این میراث گرانبهایی که از گذشنگان به ما رسیده در حال کمرنگ شدن و فراموشی است که می‌توان آن را از آسیب‌هایی دانست که دزفول را تهدید می‌کند و از لطمه‌هایی است که اگر مراقب نباشیم به فرهنگ دزفول وارد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این روضه‌ها سبک و روشی است که در نفوس انسان اثر می‌کند ادامه داد: تربیت نیروی جوان برای حفظ این سبک بسیار اهمیت دارد.

 

حجت‌الاسلام قاضی تصریح کرد: هر تصمیمی که در حفظ و استمرار این میراث گرانبهای فرهنگی مؤثر است باید پیگیری شود و سه موضوع انتقال به نسل‌های بعدی، استعدادیابی و اجرای این روضه‌ها، تعزیه‌ها و نوحه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

 

شایان ذکر است، در سال ۱۳۹۱ روضه‌های پامنبری در دزفول ثبت ملی شده‌اند؛ این سبک روضه از گذشته‌های دور مرسوم بوده که در دزفول پرورش یافته و ابقا شده است.

 

کد خبر 1090333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha