بهره‌مندی ۱۱ شهرستان گیلان از طرح‌های آبخیزداری

اختری از بهره‌مندی ۱۱ شهرستان گیلان از طرح‌های آبخیزداری در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این طرح‌ها بر اساس اولویت برنامه‌ریزی شده و به مرحله اجرا درآمدند.

«حامد اختری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار داشت: پس از اینکه در سال 96 و با اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی منابع لازم برداشت شدT شاهد بودیم که اعتبارات حوزه آبخیزداری در سطح ملی رشد بسیار خوبی داشت.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه در سال 99 معادل 15 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی بابت آبخیزداری به پروژه‌های این بخش اختصاص داده شد عنوان کرد: تمامی این مبلغ برای کارهای اجرای آبخیزداری و با موفقیت صد در صدی انجام شد.

 

اختری با بیان اینکه از مجموع 16 شهرستان استان گیلان در سال 99 حدود 11 شهرستان از طرح‌های آبخیزداری بهره‌مند شدند تصریح کرد: تمام طرح‌ها و پروژه‌هایی که در این شهرستان‌ها به انجام رسید و تکمیل شدند بر اساس اولویت‌بندی آغاز و به مرحله صد در صدی رسیدند.

 

وی مناطقی که برای بارش‌ها و بروز سیلاب‌ها مستعدتر هستند را از جمله مناطقی که اجرای طرح‌های آبخیزداری در آن‌ها از اولویت برخوردار است، خواند و یادآور شد: حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها از جمله مهم‌ترین اهدافی است که با اجرای طرح‌های آبخیزداری محقق می‌شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تغذیه چاه‌ها و سفره‌های زیرزمینی آب را از دیگر مزیت‌های قابل توجه اجرای پروژه‌های آبخیزداری دانست و اظهار داشت: به بیان دیگر پروژه‌های آبخیزداری به ما در بخش مدیریت منابع خاک و آب کمک قابل توجهی می‌کنند.

 

اختری گیلان را به شکل کلی شامل چهار حوزه آبخیز اعلام کرد و با بیان اینکه با احتساب زیرشاخه‌ها 52 حوزه آبخیز در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: حوزه آبخیز غرب حدودا 323 هکتار بوده که متشکل از شهرستان‌های آستارا، تالش و رضوانشهر و حوزه مرکزی 352 هکتار، حوزه سفیدرود 368 هکتار و حوزه شرق 351 هکتار است.


 

کد خبر 1090364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha