نقش مهم رسانه ای امام سجاد (ع) در واقعه کربلا

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به نقش رسانه ای امام سجاد(ع) و اسرا در واقعه کربلا، گفت: اهل بیت(ع) و به ویژه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) از حادثه اسارت برای نشان دادن مظلومیت امام حسین(ع) و احیای هدف قیام ایشان بهره برداری کردند.

حجت‌الاسلام «احمد نجمی پور» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به نقش رسانه ای امام سجاد (ع) و اسرا در واقعه کربلا اظهار داشت: امام حسین (ع) با هدف زنده نگهداشتن حادثه کربلا خانواده خود را در واقعه عاشورا با خود همراه کردند.

 

 امام جمعه سربیشه یادآور شد: امام سجاد(ع) و اسرا با کوبیدن طبل رسوایی یزید، جریان کربلا را دست به دست و دهان به دهان بیان کردند و اگر اسارت اهل بیت علیهم السلام نبود شاید واقعه کربلا در کربلا می ماند.

 

به گفته وی، نقش مهم رسانه ای اهل بیت از کودک ۶ ماه تا خواهر ۵۴ ساله امام حسین(ع) در واقعه کربلا بر کسی پوشیده نیست چرا که هر کدام با هدفی خاص غربت امام حسین(ع) را فریاد زدند.

 

امام جمعه سربیشه گریزی به حیات طیبه امام سجاد(ع) زد و توجه به موضوع دعا، تربیت غلام و کنیز و آزادسازی آنها در جامعه، بکاء (گریه کننده) حادثه کربلا، انفاق فراوان و... را از خصایص امام سجاد(ع) عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام نجمی پورر دعا و بکاء را مهمترین سلاح امام سجاد(ع) دانست و افزود: بعد از واقعه عاشورا خفقان بر جامعه حاکم بود و به تعبیر علمی، برای محافظت از اسلام و معارف اسلامی، نشان دادن رویدادهای عاشورا و ... امام سجاد (ع) از این حربه استفاده کرده و باعث بیداری مردم و نشان دادن ظلم یزیدیان در واقعه عاشورا شد.

 

به گفته خطیب جمعه سربیشه شرایط موجود و خفقان دوران بنی امیه باعث شد امام سجاد(ع) به سمت نشر معارف از طریق بکاء و دعا، تربیت شاگردان و ... روی بیاورند.

 

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) شجره طیبه و خبیثه را در زمان خود به خوبی تبیین کردند، یادآور شد: به این ترتیب امام سجاد (ع) خوی گرگ صفتی، درندگی و... یزیدیان را نشان دادند.

 

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه امویان طاغوتی ترین عصر تمدن اسلامی به حساب می آیند، تأکید کرد: بنی امیه بیشترین فتنه ها از زمان معاویه تا عاشورا انجام دادند.

 

به گفته حجت‌الاسلام نجمی پور امام سجاد (ع) با بینش همه جانبه نسبت به جامعه آن روز، طبقه اجتماع را به ۶ طبقه حیوانات شیر، گرگ، روباه، خوک، گوسفند و... تعبیر کرده و از بنی امیه به عنوان گرگ صفت نام برده است.

 

وی تاکید کرد: مبارزات غیرمستقیم امام سجاد (ع) به صورت ارشادی، فرهنگی، تربیتی بوده و همه سلسله برنامه ها برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره عاشورا، مبارزه با دشمنان به صورت بکاء و گریه های جانسوز، پندار، موعظه، ارشاد و نصیحت انجام شد.

 

وی دستگیری از درماندگان، کادرسازی، تبیین احکام و نشر فرهنگ اسلامی را از دیگر برنامه های امام  سجاد(ع) برشمرد و گفت: تربیت شاگردانی مثل ابوحمزه ثمالی از دیگر اقدامات امام سجاد(ع) است.

 

خطیب جمعه سربیشه مدیریت بحران، حفظ جان اهل بیت علیهم السلام و اسرا، بیداری مردم کوفه و شام، معرفی به عنوان اسرای پیروز و ... توسط امام سجاد(ع) را در زنده نگه داشتن واقعه عاشورا مهم دانست و تأکید کرد: ابن زیاد و یزید خود را پیروز واقعه عاشورا قلمداد کرده در حالی که با روشنگری های امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) به عنوان بازنده واقعه عاشورا به همگان معرفی شدند.

 

حجت الاسلام نجمی پور تطمیع، تهدید و تبلیغ را حربه و ابزار معاویه و یزید دانست و گفت: دشمنان با این سه روش مردم را با خود همراه می کردند.

 

 

 

کد خبر 1090371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha