طرح ۳۱۳ به زودی در کمیته امداد استان زنجان اجرایی می شود

به گفته صفری،در راستای افزایش کیفیت زندگی محرومان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان طرح ۳۱۳ با مشارکت این نهاد و اداره کل تبلیغات اسلامی استان اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح 313 برگرفته از 313 نفر از یاران امام زمان (عج)می باشد که در 313 روستای کشور که دارای روحانی مستقر می باشند با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و به منظور ارتقاء زندگی مددجویان ساکن در مناطق محروم به مدت پنج ماه و با هدف ارائه خدمات فرهنگی و ارتقاء باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی در روستاهای منتخب اجرا می‌شود.

 

هدایت صفری با اشاره به اینکه این طرح گامی نو وموثر برای ارائه خدمات اثربخش  به مددجویان روستایی به‌ منظور افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان است، افزود: بر اساس این طرح روحانیون مستقر در روستاها ،در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها مسائل فرهنگی و مشکلات معیشتی آنان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان افزود: در طرح 313 در هر ماه برای هر خانواده یک مراسم روضه خانگی به مدت نیم ساعت و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود وسرکشی های لازم در این مدت برای شناسایی مسائل ومشکلات خانواده ها نظیر مسکن ،فرهنگی ،اشتغال  بصورت چهره به چهره انجام ونسبت به رفع مشکلات اقدام می شود.

 

صفری از این طرح بعنوان یک حرکت جهادی، در جهت تقویت سلامت فکری، فرهنگی و توانمندسازی در مسیر افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان، یاد کرد و گفت: در این طرح همچنین از طرح های اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد استان حمایت های لازم برای رسیدن خانواده ها به توانمندی کامل صورت می گیرد وافراد نیازمند ومستعد طرح های اشتغال شناسایی و به کمیته امداد برای اجرای طرح های اشتغال معرفی می گردد.

 

کد خبر 1090386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha