مسجدی‌ها تهدید کرونا را به فرصت احیای بسیاری از کارکردهای مساجد تبدیل کردند

محتشم‌نیا با بیان اینکه مسجدی‌ها تهدید کرونا را به فرصت احیای بسیاری از کارکردهای مساجد تبدیل کردند، گفت: طی دو سال اخیر جلسات هیئت پیروان مکتب حضرت محمد (ص) در مساجد برگزار شده است.

«احمد محتشم نیا» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد از صدر اسلام تاکنون نقش بی نظیر در انتشار معارف دین مبین اسلام ایفا کرده اند، اظهار کرد: هر چقدر مساجد را تقویت کنیم گویی دین را تقویت کرده ایم.

 

مسئول هیئت پیروان مکتب حضرت محمد (ص) تهران افزود: بیماری کرونا که جان بسیاری از انسان ها را به خطر انداخته و موجب تعطیلی بسیاری از فعالیت شده است در مواردی با خلاقیت به فرصت تبدیل شد. این درست همان کاری است که مسجدی ها انجام داده اند به طوری که تهدید این ویروس زمینه ساز احیای برخی از کارکردهای مساجد شد.

 

وی اضافه کرد: همان گونه که طی دو سال اخیر برنامه های هیئت علمی مذهبی پیروان مکتب حضرت محمد (ص) در برخی مساجد تهران برگزار شده است، شنیده ایم که بسیاری از جلسات برخی از هیئت های دیگر نیز در مساجد برگزار می شود که بسیار خوشحال کننده است.

 

محتشم نیا ادامه داد: البته حضور هیئت های مذهبی در مساجد نباید موجب تعطیلی مجالس خانگی و تکایا شود زیرا همین روضه های خانگی و حسینیه ها بودند که در طول سده های متوالی پرچم عزاداری امام حسین (ع) را برافراشته نگاه داشتند.

 

وی با بیان اینکه هیئت پیروان مکتب حضرت محمد (ص) که حدود 60 سال در شمال تهران تاسیس شد طی دو سال اخیر با همکاری برخی از مساجد در توزیع کمک های مومنانه میان نیازمندان فعالیت کرده است، خاطرنشان کرد: بهتر است سازمان تبلیغات اسلامی که هم در حوزه مساجد و هم در حوزه هیئت های مذهبی فعالیت دارد با ساماندهی کمک های مومنانه این دو نهاد به نیازمندان هم از موازی کاری ها جلوگیری کند و هم موجب اشاعه بیشتر ارزش های انقلاب اسلامی در سراسر کشور شود.

 

 

 

کد خبر 1090397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha