بهره برداری از طرح های بهسازی روستایی در جهرم، خنج و زرین دشت در هفته دولت

زمانی گفت: بنیاد مسکن فارس به مناسبت هفته دولت طرح های بهسازی واحدهای مسکونی در روستاهای جهرم، خنج و زرین دشت را به بهره برداری رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (چهارشنبه 10 شهریور) با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهره برداری از واحدهای مسکونی روستایی در جهرم همزمان با هفته دولت گفت: بهره برداری از 404 واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی واحدهای مسکونی روستایی در جهرم به مناسبت هفته دولت آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: بنیاد مسکن با اعطای  تسهیلات کم بهره  و وام های بلاعوض برای بهسازی مسکن روستایی اقدام کرده  و برای بهسازی 404 واحد مسکونی روستایی جهرم 339 میلیارد و 360 میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: انجام خدمات فنی از دیگر کارکردهای بنیاد مسکن در سال گذشته بوده و 569  فقره پرونده مربوط به متقاضيان پروانه ساختمانی در سطح روستاهای تابعه شهرستان جهرم و 855  فقره ساير کارشناسی ها در سال گذشته انجام شده است و 520  واحد مسکونی احداثی جهرم در برابر حوادث قهری از تسهيلات بنياد مسکن استفاده کرده اند.

زمانی با اشاره به اقدامات انجام شده در روستاهای خنج نیز گفت: ۵۰۰میلیون ریال برای سایت زباله «حسین آباد» و یک هزار ميليون ريال برای ادامه بهسازی معابر روستای «اكبر آباد» به محوريت بنياد مسكن اختصاص یافته است اما به دلیل اما حجم محرومیت ها توسعه روستایی در این شهرستان باید شتاب بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: بازنگری طرح هادی ۶ روستا  با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال ، احداث کانال و سیل بند در یک روستا با اعتبار سه هزار میلیون ریال، آسفالت معابر روستایی به میزان چهار هزار متر مربع با اعتبار سه هزار میلیون ریال و اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی برای ۳۵۰ واحد مسکونی با اعتبار ۱۵۷ هزار و 500 میلیون ریال از عملکردهای بنیاد مسکن فارس در خنج است.

زمانی با اشاره به بهسازی واحدهای مسکونی در زرین دشت همزمان با هفته دولت عنوان کرد: طرح بهسازی 876 واحد مسکونی در شهرستان زرین دشت با مشارکت بنیاد مسکن با 735 میلیارد و 840 میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسیده است.

وی اعلام کرد: بنیاد مسکن شهرستان زرین دشت مقام برتر طی هشت سال متوالی در استان فارس را کسب کرده است و یکصد روستا در این شهرستان در سال 96 و 97 بهسازی شده اند و در حال حاضر روستایی در این شهرستان وجود ندارد که بهسازی نشده باشد.

 

کد خبر 1090438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha