ورود بیش از ۴۲۶ هزار و ۴۸۸ دُز واکسن کرونا به استان زنجان

به گفته قزلباش، تاکنون بیش از ۴۲۶ هزار و ۴۸۸ دُز واکسن کرونا به استان زنجان وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۷ درصد زنجانی‌ها تزریق واکسن کرونا را انجام دادند.

 


پرویز قزلباش افزود: در استان زنجان ۱۷ هزار و ۸۲۷ از افراد بالای ۸۰ سال در استان داریم که ۸۲ درصد از این جامعه هدف دُز اول واکسن را دریافت کردند و ۹۰ درصد دُز دوم را دریافت کردند.

 


وی ادامه داد: ۱۷ درصد از جامعه هدف افراد بالای ۸۰ سال در استان برای تزریق واکسن اقدام نکردند.

 


این مسئول ادامه داد: ۸۰ درصد افراد بالای ۷۵ تا ۷۹ سال دُز اول واکسن را دریافت کردند و ۸۸ درصد هم دُز دوم را دریافت کردند و تنها ۱۱.۵ درصد این افراد اقدامی برای دریافت واکسن نداشتند.

 


قزلباش با اشاره به اینکه ۹۰.۲ درصد افراد بالای ۷۰ تا ۷۴ سال دُز اول و ۸۸ درصد دُز دوم را دریافت کردند، ادامه داد: ۹۴ درصد هم افراد بالای ۶۵ تا ۶۹ سال و ۵۹ درصد افراد ۴۵ تا ۵۰ سال هم در استان واکسینه شدند.

 


وی با یادآوری اینکه ۹۰ درصد افراد بالای ۶۰ تا ۶۵ سال، ۸۲ درصد افراد بالای ۵۵ تا ۶۰ سال و ۷۶ درصد افراد بالای ۵۰ تا ۵۵ سال واکسینه شدند، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴۲۶ هزار و ۴۸۸ دُز واکسن کرونا به استان وارد شده است.

 

 

وی با بیان اینکه واکسن کوو ایران برکت  به هشت شهرستان استان تحویل داده شده است، گفت: تا روز گذشته ۶۳ هزار و ۱۴۱ دُز واکسن برکت در استان زنجان تزریق شده است.

کد خبر 1090449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha