امام سجاد (ع) برای اعتلای کلمه توحید از سلاح «دعا» استفاده می کردند

حجت‌الاسلام وحیدی با اشاره به اینکه همه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با توجه موقعیت زمانی و مکانی خود مقدماتی برای فعالیت خود و اعتلای کلمه توحید داشته اند، افزود: امام سجاد (ع) برای اعتلای کلمه توحید از سلاح «دعا» استفاده می کردند.

حجت‌الاسلام «علی اکبر وحیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: اعتلای کلمه توحید را هدف اصلی انبیاء و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ذکر کرد.

 

کارشناس مرکز تخصصی نماز با اشاره به اینکه همه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با توجه موقعیت زمانی و مکانی خود مقدماتی برای فعالیت خود و اعتلای کلمه توحید داشته اند، افزود: امام سجاد (ع) هیچ گونه مقدماتی برای فعالیت خود و اعتلای کلمه توحید نداشتند و با این وجود به وظیفه خود عملکرد و برای اعتلای کلمه توحید از سلاح «دعا» استفاده کرد.

 

حجت‌الاسلام وحیدی با اشاره به حدیث شریف «الدعاء سلاح المومن» افزود: امام سجاد (ع) این اسلحه را به دست گرفته و از دعا استفاده کرده اند حتی دعا برای مرزداران و شفای مریضان و دعای هفتم صحیفه سجادیه که در این روزگار در جامعه ما بسیار خوانده می شود.

 

وی با تاکید بر استجابت دعای والدین برای فرزندان، افزود: «دعاء الوالد لولده، کدعاء النبی لامته» که معصوم می فرمایند: دعای پدر در حق فرزندان خودش مثل دعای پیامبر (ص) در حق امت خویش است و همان طور که دعای انبیاء در حق امت خود مستجاب می شود، دعای پدر نیز در حق فرزندان خود مستجاب می شود.

 

کارشناس مرکز تخصصی نماز بل اشاره به اینکه دعای والدین بعد از نمازها واقعا معجزه می کند، افزود: مخصوصا اینکه انسان برای فرزندان خود تک به تک دعا کند.

 

حجت‌الاسلام وحیدی ادامه داد: دعای ۲۵ صحیفه سجادیه دعای امام سجاد (ع) در حق فرزندانشان است که در آن به آثار و برکات فرزندآوری اشاره کرده که یکی از آن ها باقی ماندن نام انسان بوده است.

 

وی با اشاره به آیات ۳۵ تا ۴۱ سوره ابراهیم که دعاهای حضرت ابراهیم (ع) در حق فرزندانشان است، افزود: حضرت ابراهیم (ع) در این دعاها درخواست عمر طولانی برای فرزندان خود را از خداوند دارد و تربیت صحیح و بنیه قوی و سلامت و عافیت را از خداوند برای فرزندان خود طلب می کند.

 

حجت الاسلام وحیدی با توجه به سخنان امام سجاد (ع) ویژگی های فرزند خوب را نیکوکار بودن، متقی بودن، بابصیرت بودن و جزء ابرار بودن دانست و افزود: امام سجاد (ع) مطیع امر خداوند و دوستدار و خیرخواه اولیاء الهی بودن را از دیگر ویژگی های فرزند خوب ذکر کرد.

 

کد خبر 1090461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha