امروز محور کار در دفاع مقدس پژوهش است

سردار کریمی گفت: امروز محور کار در دفاع مقدس پژوهش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار «محسن کریمی» امروز (10 شهریور) در نشست ستاد عالی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی، با اشاره به اهمیت این دانشنامه، گفت: تحقیق و پژوهش در حوزه دفاع مقدس از امور مهمی است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه نتیجه اقدامات پژوهشی باید گفتمان سازی و جریان سازی باشد، ادامه داد: امروز محور کار در دفاع مقدس پژوهش است و این مهم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

وی در ادامه به همدلی و همراهی همه جانبه در این راستا تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی برای پیشبرد پژوهش در حوزه دفاع مقدس یک ضرورت است و می تواند گفتمان دفاع مقدس در مراکز علمی را به یک راهبرد و سیاست کلی تبدیل کند.

 

روایت هشت سال جنگ تحمیلی مهمترین هدف فعالیت های پژوهشی است

 

سردار کریمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مهمترین هدف از فعالیت های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس روایت هشت سال جنگ تحمیلی به شکل عالمانه، مستند، مستدل و مطابق عقل و منطق است، ادامه داد: اگر این رویکرد در کنار ادبیات غنی ما گذاشته شود قطعا بسیار کاربردی خواهد بود و مورد استفاده نسل های آینده قرار می گیرد.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خدا باوری، خودباوری و توانمندسازی را از مهمترین برکات دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: این سه مولفه در طول ۴۲ سال گذشته توانسته ملت را به پیروزی های بزرگ و موفقیت های چشمگیر برساند و لذا امروز بیش از هر زمانی نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم.

 

دفاع مقدس و گفتمان مقاومت به عنوان یک نظریه راهبردی وکلان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در مسیر تمدن سازی استفاده و الگو گیری از این فرهنگ ارزشمند باید همواره مدنظر قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری پژوهش و تحقیق در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امروز باید به عنوان یک راهبرد به این مسئله نگاه کنیم.

 

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر اینکه تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان یکی از دستاوردهای فعالیت پژوهشی در حوزه دفاع مقدس است، ادامه داد: یکی دیگر از خروجی های پژوهش باید تربیت پژوهشگران و نخبگان جوان در این مسیر باشد تا بتوانند از گنج عظیم دفاع مقدس به خوبی بهره برداری کنند.

مشارکت در نهضت جمع آوری اسناد دفاع مقدس ضروری است

در ادامه این نشست «احمد یارمحمدی» تولید مطالب و متون فاخر در حوزه دفاع مقدس را یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری دانست و گفت: اگر تولید محتوای فاخر در حوزه دفاع مقدس شکل بگیرد بسیاری از زیرساخت های علمی و فرهنگی تشکیل می شود و زمینه را برای بسیاری از فعالیت ها از جمله تهیه دانشنامه دفاع مقدس به خوبی فراهم می کند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) و ناظر محتوایی دانشنامه، دفاع مقدس را گنجینه عظیم و گسترده ای دانست و بیان کرد: این کنجیه گسترده از پیش دبستانی تا دوره های عالی دانشگاهی حرف برای گفتن دارد و می تواند محتوای کاربردی برای فضای آموزش و سایر گروه ها و اقشار جامعه داشته باشد.

 

وی دانشنامه دفاع مقدس را یکی از ابعاد تولید محتوای فاخر دانست و بیان کرد: تولید محتوای فاخر در حوزه دفاع مقدس عمل به دغدغه ۲۵ ساله مقام معظم رهبری است و همه وظیفه داریم در این مسیر گام برداریم.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: افرادی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند باید این عرصه را به خوبی بشناسند و آن را به خوبی به دیگران بشناسانند.

 

یار محمدی با اشاره به جمع آوری اسناد دفاع مقدس بیان داشت :همه اقشار جامعه خصوصا معلمین، اساتید، روحانیون و جامعه نخبگانی باید در نهضت جمع آوری اسناد مشارکت داشته باشند تا بتوان برای مخاطب به شکل هدفمند تولید محتوا انجام دهیم.

کد خبر 1090465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha