لزوم پیش بینی های لازم برای شیوع احتمالی کرونای لامبدا در فارس

قاسمپور گفت: پیش بینی های لازم باید برای شیوع احتمالی لامبدا در استان فارس انجام شود زیرا بسیار کشنده تر و مسری تر است و امکانات خود را باید بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا قاسمپور»، امروز (چهارشنبه 10 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در فارس گفت: در حال حاضر  ۲۵ درصد تست های کرونا در فارس مثبت می شود اما در جهرم و لار این آمار ۴۰ درصد است، درصد بهبودی نیز ۹۶ درصد شده است و ۶ هزار و ۱۷۶ نفر تاکنون در استان در پی ابتلا به کرونا جان باخته اند.

معاون استاندار فارس افزود: یک میلیون و  ۶۱۴ هزار و ۹۶۸ دز واکسن کرونا تاکنون در استان تزریق شده که یک میلیون و ۲۸ هزار و ۴۰۴ دز اول بوده است.

وی اضافه کرد: شمار بستری شدگان روزانه بیماران به ۵۱۰ نفر رسیده و ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار بستری دائم در استان داریم و ضریب اشغال تخت های بستری ویژه نیز ۸۰ درصد است.

قاسمپور اعلام کرد: زمان خروج از پیک پنجم مشخص نیست و رعایت پروتکل ها اگر مطلوب نباشد و تزریق واکسن تسریع نشود به پیک ششم وصل خواهیم شد.

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی بیان کرد: در ستاد ملی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد و استان ها فعلا اطلاع رسانی ندارند و عراق نیز باید نحوه پذیرش زائران را اطلاع رسانی کند.

قاسمپور ادامه داد: خیابان ها شلوغ است، تجمعات خانوادگی نیز باید کنترل شود و رعایت نکات بهداشتی باید به دلیل شیوع کرونای لامبدا تشدید شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی های لازم باید برای شیوع احتمالی لامبدا در استان فارس انجام شود زیرا بسیار کشنده تر و مسری تر است و امکانات خود را باید بررسی کنیم.

قاسمپور با اشاره به تاثیر منع تردد شبانه در مقابله با کرونا گفت: این طرح چون در مدت طولانی اجرا شده مسلما تاثیر روزهای اول را ندارد و باید ستاد ملی مقابله با کرونا راهکارهای دیگری نیز اعمال کند البته طرح محدودیت تردد شبانه موجب کاهش ترددها و تجمعات خانوادگی شده است و از ساده انگاری جلوگیری می کند.

وی افزود: در طرح تعطیلی سراسری و تعطیلی اصناف، کسبه و اصناف فارس همکاری بسیار خوبی در استان داشتند و در منع ترددهای بین استانی نیز نیروهای انتظامی همکاری موثری به انجام رساندند.

معاون استاندار فارس با اشاره به آمار تجمعی بازرسی و نظارت  در سطح استان از ابتدای شیوع کرونا تا 9 شهریور جاری گفت: تاکنون از 930 هزار و 854 واحد صنفی در استان بازدید شده و به 35 هزار و 502 واحد اخطار داده شده و یک هزار و 461 واحد نیز پلمب شده اند.

وی اعلام کرد: به 354 هزار و 964 خودروی شخصی متخلف تاکنون تذکر لسانی داده شده، 177 هزار و 713 خودرو عودت داده شده و 574 هزار و 271 خودرو نیز جریمه شده اند و همچنین از ابتدای شیوع کرونا در استان از 920 اداره و سازمان بازدید شده که 218 تذکر کتبی در پی داشته و هفت مورد نیز به هیئت تخلفات اداری معرفی شده اند.

کد خبر 1090466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha