احیا فرهنگ جهاد فی سبیل الله یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است

کریمی گفت: احیا فرهنگ جهاد فی سبیل الله و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ «غلامرضا کریمی» در نشست ستاد عالی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی که با حضور فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی برگزار شد، گفت: احیا فرهنگ جهاد فی سبیل الله و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است و این فرهنگ باید در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه با بازخوانی این فرهنگ ارزشمند شاهد موفقیت های زیادی خواهیم شد، افزود: دفاع مقدس سرشار از سربلندی، عزت و افتخار آفرینی برای ملت است و به ما درس ولایت مداری، ولایتپذیری و وحدت را می دهد.

 

وی به وجود جوانان غیور و انقلابی اشاره کرد و ادامه داد: امروز نیز جوانان ایران اسلامی همچون جوانان در دوران انقلاب در خط مقدم مبارزه با دشمنان هستند و با تاسی از جوانان دشت کربلا همواره پیروز میدان خواهند بود.

 

این مقام مسئول  دفاع مقدس را آیینه تمام نمای ظرفیت های عظیم ملت ایران در حوزه های مختلف دانست و اضافه کرد: ملت با فرهنگ عاشورایی به دنیا نشان دادند با توکل بر خدا و به کارگیری توانمندی ها می توانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

 

کریمی با بیان اینکه دانشنامه استانی دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حال تهیه و ندوین است، بیان کرد: دانشنامه استانی دفاع مقدس از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و تبیین نقش استان در جنگ تحمیلی، انتقال دانش و تجربیات به نسل جوان و جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس از اهداف مهم تهیه دانشنامه است.

عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری از راهبردهای دانشنامه است

 

«زهرا مرادی» نیز در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده گفت: حرکت در مسیر فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس یکی از مهمترین اهداف تهیه دانشنامه استانی است.

 

مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی با تاکید بر اینکه عملیاتی نمودن رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس و خصوصا مسئله پژوهش در دفاع مقدس از راهبردهای اصلی دانشنامه است، افزود: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی متعلق به همه مردم و اقشار مختلف جامعه است چراکه افراد و اقشار مختلفی در پیروزی ها و حماسه های دفاع مقدس نقش داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه کمیته ها و کارگروه های تخصصی در ذیل دانشنامه تشکیل شده است، بیان کرد: شش کمیته تخصصی جمع آوری، جغرافیا، شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در ذیل شورای سیاست گذاری تشکیل شده و کارگروه های تخصصی بررسی نقش شهرستان ها در ۱۲ شهرستان با مسئولیت فرمانده سپاه شهرستانی و حضور مسئولین، پیشکسوتان و اساتید دانشگاه تشکیل و جلسات مستمر آنها برگزار می شود.

 

مرادی ادامه داد: بیش از ۲۴ قشر تخصصی بسیج در مسیر تهیه دانشنامه مشارکت دارند و بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و اساتید بیشترین همکاری را انجام می دهند.

 

مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: در طی یک سال و نیم گذشته همه عزم و توان لازم برای تهیه دانشنامه پای کار آمده و امیدواریم با مشارکت همه جانبه بتوانیم اقدام موثری انجام دهیم.

کد خبر 1090468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha