بیش از یک میلیارد تومان برای بازسازی و مرمت موزه هنرهای صنعتی معاصر کرمان هزینه شد

علیزاده از هزینه کرد بالغ بر یک میلیارد تومان برای بازسازی و مرمت موزه هنرهای صنعتی معاصر خبر داد و گفت: چاپ و رونمایی از گنجینه موزه در آینده نزدیک انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا علیزاده، شامگاه چهارشنبه(۱۰ شهریور) در آیین اهدای ۱۲۱ اثر هنری به موزه هنرهای معاصر کرمان از طرف مرحومه منیژه میرعمادی و همسرش دکتر جمشید ناصری با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری به ویژه در زمینه هنرهای تجسمی، موزه هنرهای صنعتی معاصر را مرکز ثقل هنرهای تجسمی دانست و افزود: در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، کرمان، بم و سیرجان در حوزه شمال استان به عنوان شهرهای خلاق هنرهای تجسمی، چاپ و نشر و هنرهای دستی معرفی شدند.

 



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه از هزینه کرد بالغ بر یک میلیارد تومان برای بازسازی و مرمت موزه هنرهای صنعتی معاصر خبر داد و با اشاره به اینکه برای حفظ و نگهداری و مرمت موزه طی دو فاز انجام شد؛ گفت: برگزاری دو نمایشگاه بین المللی، قریب به ۲۰ نمایشگاه داخلی، ۵۰ فعالیت از جمله سالانه خوشنویسی، سالانه مجسمه سازی و... از جمله اقدامات انجام شده در موزه است.

 

وی از چاپ و رونمایی از گنجینه موزه در آینده نزدیک هم خبر داد و با تأکید بر اینکه تقویت آثار موزه نیز باید مد نظر؛ اهدای ۱۲۱ اثر اهدایی مرحومه منیژه میرعمادی و همسرش را مهمترین اتفاق در تاریخ موزه‌ هنرهای صنعتی معاصر کرمان عنوان و بیان کرد: حدود ۱۴ میلیارد تومان ارزش این آثار است که در واقع سرمایه گذاری برای آینده است.

 

 


دکتر محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز این رخداد را باعث ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: مجلس نیز عددهای مؤثرتری را در بودجه به این امر اختصاص بدهد.

 

 

 

کد خبر 1090474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha