خودکفایی نظامی ظرفیت دفاعی کشور را تقویت کرده است/ نقش پدافند در حفظ حریم هوایی

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: خودکفایی و تولید تجهیزات نظامی ظرفیت دفاعی کشور را تقویت کرده و مانع از اثرگذاری تحریم ها بر امنیت کشور شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد« در دیدار با فرماندهان پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش اظهارداشت: دشمن با تحریم های ظالمانه علیه نظام علاوه بر ایجاد فشار اقتصادی به دنبال ایجاد ضعف در ظرفیت نظامی کشور بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: تحریم خرید تجهیزات نظامی باعث ضعف در بنیه نظامی و عدم مقابله با ظرفیت دشمن می شد اما نیروهای مسلح و توان داخلی با اعتقاد و ایمان به حقیقیت پیشرفت و لطف الهی تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور تولید کردند.

 

وی با بیان اینکه امروز در بخش های زیادی به پیشرفت و خودکفایی رسیده ایم، تصریح کرد: خودکفایی و تولید تجهیزات نظامی ظرفیت دفاعی کشور را تقویت کرده و مانع از اثرگذاری تحریم ها بر امنیت کشور شده و اقتدار کشور را به همراه داشته است.

 

امام جمعه اصفهان به اعتقادات و باورهای دینی نیروهای نظامی کشورمان اشاره کرد و اظهارداشت: وجه تمایز نیروهای مسلح ایران و دیگر کشورها همین ایمان دینی است که مسیر پیشرفت را طی کرده و نیازی به اجبار نبوده است.

 

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه اصول دینی و نزدیک به مدیریت ائمه معصومین(ع) است، گفت: توطئه دشمنان باعث بروز مشکل و انحراف از مسیر واقعی شده است.

 

*نقش پدافند در حفظ حریم هوایی

 

فرمانده پدافند هوایی اصفهان با اشاره به اینکه این یگان نظامی نقش راهبردی در حوزه نظامی کشور دارد، تصریح کرد: در تمامی عملیات ها و مانورهای نظامی پدافند هوایی نقش کارآمد و خاصی در کشور دارد.

 

امیر سرتیپ «حسین نوروزی« ادامه داد: نقش پدافند در حفظ حریم هوایی از دوران دفاع مقدس و پس از آن بی نظیر بوده و توانسته دشمن را در حریم آسمان زمین گیر کند.

 

وی با بیان اینکه تجهیزات نظامی این نیرو توسعه یافته است، خاطرنشان کرد: این اتفاق باعث رصد به موقع و همیشگی آسمان و توانایی رصد تمامی پرندگان و پهبادهای مجهز دشمن شده است.

 

کد خبر 1090484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha