دغدغه های نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت دانشکده کشاورزی

جدی با اشاره به وضعیت دانشکده کشاورزی شیروان گفت: مجوز افزایش تعداد اعضای هیات علمی برای دانشکده کشاورزی شیروان انجام شد.

«علی جدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان در خصوص مسائل پیش آمده برای دانشکده کشاورزی شیروان اظهار کرد: طی بیش از ۳۰ سال دانشکده را رشد ندادیم بلکه ضعیف تر کردیم که ۱۲ هیات علمی و ۲۰۰ دانشجو داشت اما طی سال گذشته ۲ رشته جدید برای این مجموعه اخذ شده و اینک تعداد اعضای هیات علمی به ۲۰ نفر افزایش یافته است که تا سال آینده به ۳۰ نفر افزایش خواهد یافت.

 

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجوز دانشکده منابع طبیعی گرفته شده و پیگیر مجوز دانشکده دامپروری هستیم تا در کنار دانشکده کشاورزی مستقر کنیم و باید به دنبال افزایش هیات علمی و دانشکده در شیروان باشیم چرا که این دانشکده ظرفیت پذیرش ۲ هزار دانشجو را با تمام امکانات رفاهی و آموشی دارد اما در طول ۳۱ سال گذشته کم لطفی بزرگی به این مجموعه شده است.

 

 

جدی عنوان کرد: دانشکده کشاورزی شیروان اوایل زیر نظر دانشگاه فردوسی مشهد بود و در سال ۹۱ مستقل کردند که اولین اشتباه بزرگ بود چرا که بودجه آن را ۷۰ درصد کاهش دادند و گفتند باید دو سال مستقل شوید و بودجه خود را تامین کنید که نتوانستند و مجددا استقلال مجموعه لغو شد اما اعلام رسمی نشد.

 

 

 

وی با بیان اینکه توسعه هر شهر از دانشگاه ها آغاز می شود تصریح کرد: در کشور بیش از ۵۰ ادغام صورت گرفته و این هم بر اساس یکسری شاخص های اعلامی صورت گرفته است اما ادغام دانشکده کشاورزی باید طوری انجام می شد که ماموریت گرایی می شد و جذب رشته ها متمرکز شود که اشتباه کردند و اول ادغام را انجام دادند.

 

 

 

جدی با بیان اینکه عملکرد ضعیف این مجموعه در ۳۱ سال گذشته مهمترین شاخص ادغام از سوی مسئولان مربوطه اعلام شده است؛ گفت: بودجه دانشکده کشاورزی شیروان هنوز مستقل است که با وزیر جدید صحبت شده تا مشکل برطرف شود.

 

 

 

مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان در ۱۰ کیلومتری مسیر شیروان- بجنورد قرار گرفته است.

 

کد خبر 1090504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha