انعقاد تفاهم نامه مرکز وکلا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی

تفاهم نامه مرکز وکلا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با هدف حمایت از آمران به معروف و مشارکت فعال وکلا در این زمینه منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، تفاهم نامه کانون وکلا و دادگستری خراسان جنوبی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان امروز (11 شهریور) در حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی منعقد شد.

 

«سیدمحسن موسوی» در این جلسه اظهار داشت: این جلسه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در منظور اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمران به معروف برگزار شده است.

 

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مرکز وکلا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه این است که وکلا در فریضه امر به معروف و نهی از منکر مشارکت فعالی داشته باشند و حمایت قضائی از آمران به معروف نیز از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

 

وی در خصوص محورهای همکاری مرکز وکلای استان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: در سه محور حمایتی، نظارتی و آموزشی این همکاری ادامه خواهد داشت و بر روی محور آموزشی تاکیدات بسیاری وجود دارد.

 

موسوی ادامه داد: بحث آموزش قانون مجازات اسلامی و حقوق شهروندی برای اعضای ستاد از طریق مرکز وکلا و اساتید مجرب در دستور کار قرار می گیرد تا کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند از حقوق خود مطلع شوند.

 

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شرایط همکاری با ستاد از ۲ طریق صورت خواهد گرفت، افزود: یکی از طریق وکلای داوطلب و علاقمند و دغدغه مند و یکی نیز از طریق وکالت اجباری اجرا می شود و به صورت مستمر نظارت های لازم برای اجرای صحیح این تفاهم نامه صورت می گیرد.

 

وی در پایان گفت: در راستای حمایت حقوقی و قضائی از آمران به معروف تمام تلاش خود را خواهیم کرد و در برابر هر گونه تعرض به آمران به معروف با نهایت دقت و تلاش اقداماتی انجام خواهیم داد.

 

 

 

کد خبر 1090540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha