ویژه برنامه سوگواره سجاده خورشید به صورت مجازی در کرمان برگزار شد

در آستانه ۲۵ محرم الحرام، سالروز شهادت سیدالساجدین علیه السلام ویژه برنامه سوگواره سجاده خورشید به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ویژه برنامه سوگواره سجاده خورشید از سری برنامه های یازدهمین کنگره بین المللی امام سجادعلیه السلام به صورت مجازی توسط ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به صورت مجازی برگزار شد.
 

 

 

در این برنامه که در آستانه ۲۵ محرم الحرام، سالروز شهادت سیدالساجدین علیه السلام برگزار شد؛ کتاب "حکمت های سجادی" نوشته جواد محدثی توسط حجت الاسلام مصطفی گرجی، مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان معرفی شد.

 

 

 


حجت الاسلام نظری، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری علمدار رفسنجان با اشاره به اینکه دوران امامت آن حضرت در یکی از سیاه ترین دوران های تاریخ واقع شد که دوران رعب و وحشت بود؛ افزود: امام سجاد علیه السلام از این رو دوران بسیار سختی را گذارند.

 



وی با برشمردن درس های بسیار زیاد و مهمی که می توان از زندگی آن امام همام گرفت؛ افزود: امام زین العابدین حق های بزرگی بر گردن ما دارد از جمله حق نیایش که مدیون ایشان هستیم.

 




حجت الاسلام نظری با بیان اینکه مقام معظم رهبری توصیه اکید بر انس با صحیفه سجادیه دارند؛ متذکر شد: ببینید امام علیه السلام با چه ادبیاتی و چگونه با خدا صحبت می کردند.

 



وی دومین درس زندگی امام چهارم را طاعات و بندگی دانست که خاشعانه و خاضعانه به عبادت می پرداختند و افزود: عفو و گذشت یعنی پاسخ بدی را به نیکی دادن که ویژگی برجسته همه امامان به ویژه امام سجاد است، درس دیگری از زندگی ایشان برای ما است.

 



پخش دعای هفتم صحیفه سجادیه که قرائت آن به ویژه در بحران کرونا از توصیه مقام معظم رهبری در همان روزهای آغاز اپیدمی بود، از دیگر بخش های وبینار سوگواره سجاده خورشید در کرمان به شمار می رود.

کد خبر 1090556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha