صحیفه سجادیه تصویری از مکتب اهل بیت علیهم السلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: صحیفه سجادیه درس زندگی و تصویری از مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

«حجت الاسلام منصور باقربیک» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: امام سجاد در زمان دوران امامت خودش که 35 سال طول کشید تحت شدیدترین محدودیت های حکومت بنی مروان بود و به اصطلاح امروزی ها ممنوع منبر و تصویر بودند و با مردم نمی توانستند به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: امام سجاد علیه السلام وقتی به مسجد برای نماز خواندن می رفتند در مسیر ماموران آن امام را همراهی می کردند تا کسی با ایشان ارتباط برقرار نکند.

 

باقر بیک گفت: در دوران امامت امام سجاد علیه السلام، شمار شیعیان به حداقل رسیده بود و فرمایشات امام سجاد از طریق دعا به سمع و نظر مردم می رسید.

 

وی با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه درس زندگی وتصویری از مکتب اهل بیت علیه السلام است، افزود: امام سجاد علیه السلام به مناسب های مختلف مصائب عاشورا را بیان می کردند وقتی آب می خورد گریه می کرد دلیل را از آن حضرت پرسش می کردند او می گفت که پدر و عزیزانمان را با لب تشنه به شهادت رساندند؛ وقتی جوانان رعنا را می دید می گفت جوانان رعنای بنی هاشم را به شهادت رساندند؛ امام سجاد در طول ۳۵ سال امامت خودش مصائب عاشورا با رفتار و کردارو دعا به گوش مردم رساند تا به فراموشی سپرده نشود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خریداری برده ها را از سوی امام سجاد علیه الاسلام به عنوان کادرسازی و نیرو سازی برای اسلام یاد کرد و یادآور شد: امام سجاد علیه السلام  غلامان را خریداری می کردند و به آنها معارف اسلامی را یاد می داد و سپس برده ها را آزاد می کرد که به سرزمین خودشان بازگردند و به مبلغی برای اسلام تبدیل شوند.

 

باقر بیک گفت: از آنجایی که امام سجاد علیه السلام ارتباط مستقیم با مردم نداشت برای کمک رسانی به مردم به درب خانه فقرا می رفتند و فارغ از دین و مذهب غذا و نان برای آنها می بردند.

کد خبر 1090587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha