طرح شهید سلیمانی به صورت همه‌جانبه پیگیری شود

سلیمانی دشتکی گفت: جهت مهار شیوع کرونا به انجام سه کار اساسی نیاز است؛ یکی احیا و اجرای همه جانبه طرح شهید سلیمانی، موضوع دوم افزایش واکسیناسیون و کار سوم که از همه موارد مهمتر است رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» امروز (پنجشنبه ۱۱ شهریور) در آئین بهره‌برداری و راه‌اندازی مجدد بیمارستان آیت‌الله طالقانی اهواز اظهار کرد: سپاه پاسداران در همه عرصه‌ها، همچون دفاع مقدس، عرصه سازندگی و عمران و در حوزه کارهای فرهنگی و اجتماعی بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی بوده و خدمات زیادی داشته است.

 

استاندار خوزستان افزود: در مدتی که افتخار خدمتگزاری در استان خوزستان را دارم شاهد بودم نیروهای سپاه در تنش آبی و در مبارزه با کرونا در صف مقدم بودند و در طرح شهید سلیمانی کار بزرگی کردند و یار و یاور ما بودند که لازم است از آنها صمیمانه قدردانی کنیم.

 

وی اضافه کرد: ۱۰ روز پیش در خدمت فرمانده نیروی زمینی سپاه بودیم و تصمیم گرفته شد که برای شرایط کرونایی استان حرکتی انجام شود و تصمیمات خوبی گرفته شد و امروز خوشحالم که در اثر این تصمیمات شاهد شروع به کار مجدد بیمارستان آیت‌الله طالقانی هستیم که با زحمت و مجاهدات سپاه و دیگر دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.

 

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در عین حال اقدامات دیگری باید انجام شود؛ یکی بیمارستان شفا که در سفر رئیس‌جمهور تاکید زیادی شد که کاری انجام شود و سردار سلامی فرمانده سپاه هم پیرو تماس با سردار شاهوارپور قول دادند که کمک کنند و حدود ۱۰۰ تخت تجهیز و آماده کنند.

 

وی با بیان اینکه همچنین امیدوارم به حوزه علوم پزشکی‌ آبادان نیز کمک شود عنوان کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان میزان بستری بسیار زیاد و میزان فوتی افزایش شدیدی پیدا کرده است و در عین حال امکانات بسیار محدود است.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: جهت مهار شیوع کرونا به انجام سه کار اساسی نیاز است؛ یکی احیا و اجرای همه جانبه طرح شهید سلیمانی، موضوع دوم افزایش واکسیناسیون و کار سوم که از همه موارد مهمتر است رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است.

 

وی بیان کرد: اهمیت اجرای طرح شهید سلیمانی در این است که در قالب این طرح بیماران کرونایی شناسایی و قرنطینه و مرتبطین با بیماران نیز ردگیری و تست می‌شوند و همچنین نگهداری و حفاظت از افراد مسن و بیماران زمینه‌ای و کارهای متعدد دیگری انجام می‌شود.

 

سلیمانی دشتکی اذعان کرد: رئیس جمهوری هم در ستاد ملی کرونا و هم در سفر به خوزستان تاکید کردند که خوزستان هم از نظر افزایش سهم واکسن و هم از نظر تجهیزات و پرداخت حقوق پرسنل به صورت ویژه و جدی دیده شود و اقداماتی هم شد و امیدوارم کمک شود و واکسیناسیون قوی‌تر ادامه پیدا کند.

 

وی ادامه داد: واکسیناسیون مردم خوزستان مربوط به جمعیت خوزستان به تنهایی نیست بلکه خوزستان مرکز تجارت عمومی ایران است و روزانه یک هزار کامیون از این استان تردد می‌کنند و مرزهای طولانی زمینی و آبی داشته و تردد زوار اربعین، کاروان های راهیان نور، مسافرین تجاری و ... از محل استان انجام می‌شود و مستعد انتقال ویروس است بنابراین خوزستان یک استان ملی باید در نظر گرفته شود و واکسن بسیار بیشتری نسبت به جمعیتش باید تخصیص یابد.

 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: اگر سه هزار تخت دیگر هم به ظرفیت بیمارستان‌ها اضافه کنیم اما مردم رعایت نکنند باز هم دچار مشکل خواهیم بود و بیماری افزایش خواهد داشت و حتی افرادی که دو نوبت واکسن زدند نیز مبتلا خواهند شد.

 

وی تاکید کرد: من از مردم عزیز و گرانقدر خوزستان تقاضا می‌کنم پروتکل‌ها را رعایت کنند و در مراودات اجتماعی و خانوادگی حضور پیدا نکنند و هر جا هم می‌خواهند حضور پیدا کنند با رعایت شرایط بهداشتی باشد.

 

سلیمانی دشتکی یاد آور شد: امیدوارم پیک فعلی را گذر کرده باشیم و ظرف روزهای آینده احتمالاً از طرف دانشگاه علوم پزشکی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت و امیدوارم روند بر اساس این پیش‌بینی ها باشد.

 

کد خبر 1090603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha