برنامه‌ریزی شیلات برای رهاسازی ۱۸۵ میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی و خاویاری

مدبری از برنامه‌ریزی شیلات گیلان برای رهاسازی ۱۸۵ میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در تالاب ها و رودخانه های منتهی به دریای خزر خبر داد و گفت: رهاسازی بچه ماهیان از خرداد ماه شروع شده است.

«عظیم مدبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، برنامه‌ریزی شیلات گیلان برای رهاسازی 185 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در تالاب ها و رودخانه های منتهی به دریای خزر در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: رهاسازی بچه ماهیان از خرداد ماه امسال آغاز شده است و روند آن تا اواسط شهریورماه ادامه دارد.

 

مدیرکل شیلات گیلان بازسازی ذخایر ژنتیکی ماهیان دریای خزر را امری بسیار مهم دانست و یادآور شد: بازسازی ذخایر ژنتیکی ماهیان با ارزش دریای خزر، ممانعت از انقراض نسل این گونه های باارزش حفظ پایداری اشتغال جامعه صید و صیادی استان گیلان از جمله اهدافی است که با تکثیر و راهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری محقق می‌شود.

 

مدبری از تولید بچه ماهی با مشارکت جامعه شرکت تعاونی پره صیادی سخن گفت و اضافه کرد: امیدواریم با این حجم از رهاکرد بچه ماهی که روند آن همچنان در سطح رودخانه‌های منتهی به دریا و تالاب‌ها استمرار دارد، شاهد تاثیرات خوب و چشمگیری در جهت حفظ و بازسازی ذخایر و جبران صید از دریای خزر باشیم.

 

وی صيد غيرمجاز و به تور انداختن ماهيان مولد را امری که روند بازسازز ذخاير ماهيان استخوانی دریوی خزر را با مشكلات عديده‌ای مواجه می‌‌كند خواند و گفت: با وجود مشكلات ياد شده، مجموعه شيلات گيلان در راستای اقتصادی کردن كسب و كار صيادان برنامه تكثير و رهاسازی ماهيان استخواني را همه ساله در برنامه خود دارد.

 

مدیرکل شیلات گیلان ،سه مرکز شهید انصاری، مرحوم یوسف پور سیاهکل و شهید بهشتی گیلان را از مراکز بسیار خوب و قوی بازسازی ذخایر ژنتیکی در کشور اعلام کرد و افزود: فعالیت‌های شیلاتی و همچنین آبزی‌پروری یکی از اجزای مهم طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سواحل دریای خزر محسوب می‌شود.

 

مدبری با بیان اینکه استان گیلان داراری 49 شرکت تعاونی پره صیادی است خاطرنشان کرد: حمایت از طرح‌های پرورش ماهی در قفس در طول نوار ساحلی دریای خزر، انجام حمایت‌های لازم از فعالان حوزه آبزی‌پروری و صدور مجوزات لازم در کنار امر آموزش از دیگر اقداماتی است که توسط شیلات گیلان عملیاتی می‌شود.
 


پایان پیام

کد خبر 1090604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha