۲۰۰ قاری و حافظ قرآن کریم رقابت خود را در مسابقات قرآن خوزستان آغاز کردند

حجت‌الاسلام فرهادی گفت: مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف صبح امروز (پنجشنبه ۱۱ شهریور) در حسینه امام رضا(ع) اهواز آغاز به کار کرد.

«حجت الاسلام مرتضی فرهادی نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد:  مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف صبح امروز (پنجشنبه 11 شهریور) در حسینه امام رضا (ع) اهواز برگزار شد.

 

رئیس مرکز قرآنی اداره کل اوقاف خوزستان افزود: در این دوره از رقابت‌ها سعی شده برای هر گروه و زمانبندی مشخصی تعیین شود، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع، از پذیرش افراد بعد از ساعت تعیین‌شده و ورود افراد همراه جلوگیری می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه این مسابقات به صورت متمرکز برگزار می شود اضافه کرد: پیش از این مرحله استانی این مسابقات مقرر بود در شهرستان شوشتر برگزار شود اما به دلیل شرایط حاد کرونایی برگزاری این مسابقات لغو شد.

 

حجت الاسلام فرهادی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ شرکت کننده در این مرحله به رقابت می‌پردازند، در خصوص داوران این دوره از مسابقات عنوان کرد: مهدی دغاغله، قاسم مقدمی، کریم بوستانی، محسن مزرعاوی در بخش آقایان و خیریه عچرش، خدیجه بیرانوند، نرگس سالمی و زهرا عساکره در بخش بانوان داوری این مسابقات را برعهده دارند.

 

وی درباره مسابقات دعاخوانی و تواشیح تصریح کرد: این مسابقات ساعت 8 صبح روز (جمعه 12 شهریور) آغاز می شود که منابع رشته دعاخوانی در مرحله استانی، دعای کمیل، دعای ندبه، دعای هفتم صحیفه سجادیه، زیارت آل یاسین، زیارت امین‌الله است که شرح آنها در پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران آمده است

 

کد خبر 1090606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha