انتظار فرج نیازمند خودسازی و آمادگی عملی است/ تمسک به اهل البیت(ع) برای فرج

حجت الاسلام یعقوبی گفت: انتظار فرج نیازمند خودسازی و آمادگی عملی در کنار شعار، دعا و گفتمان است.

حجت الاسلام «محمد یعقوبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به آداب انتظار برای فرج حضرت مهدی(عج) گفت: منتظر واقعی همواره در عمل نیز کار کرده و زمینه حضور را فراهم می کند و مثل سوارکاری که فنون آن را می آموزد شخص منتظر هم مراحل کسب فیض را شناخته و به آن عمل می کند.

 

امام جمعه نطنز با اشاره به اینکه کسب معرفت یکی از مراحل عملی انتظار فرج است، تصریح کرد: کسب معرفت و شناخت نسبت به امام و جایگاه آن و تلاش برای خودسازی از ضروریات فرج امام زمان(عج) بوده که جامعه اسلامی باید برای آن کار و تلاش کند.

 

وی ادامه داد: منتظر واقعی از خود و وابستگی های دنیایی می گذرد و این آمادگی را دارد تا مثل بسیاری از یاران امام حسین(ع) از زندگی دنیایی گذر کند ولی در رکاب امام خود به شهادت برسد و شهید حججی از جمله مصادیق آن در عصر کنونی است که برای دفاع از حریم اسلام و مبارزه با دشمن زن و بچه خود را گذاشت و به میدان جنگ وارد شد.

 

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه چنین شرایط واقعا سخت است، تصریح کرد: تحمل این سختی برای افرادی که خودسازی کرده اند آسان شده و در راه هایی که به نظر سخت است قدم می گذارند.

 

وی یادآورشد: حفظ حکومت اسلامی و تلاش و مجاهدت برای حراست از آرمان های نظام و انقلاب ضرورت دارد تا به این واسطه زمینه گسترش اسلام و فرج امام زمان(عج) فراهم شود.

 

*تمسک به اهل البیت(ع) برای فرج

 

امام جمعه نطنز تمسک به اهل البیت(ع) برای فرج را مهم بیان کرد و گفت: با بهره گیری از توصیه و منویات ائمه معصومین(ع) خودسازی و زمینه کسب عرفان در وجود خود را فراهم می کنیم.

 

وی ادامه داد: در شرایط غیبت خودسازی بسیار مهم است چرا که به واسطه این اقدام زمینه ظهور امام و تبدیل شدن به یکی از یاران آن حضرت را در درون خود تقویت می کنیم و آنگاه در رکاب آن حضرت و در سپاه خود قدم بر می داریم.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به شرایط تاریخ که برخی از سپاه ائمه گاها جدا شده اند، خاطرنشان کرد: آنان شناخت واقعی از امام را نداشته و و خودسازی نکرده بودند به همین خاطر نتوانستند تا پایان جهاد و مسیر حرکت امام خود همراه باشند.

کد خبر 1090664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha